Karakteristike lidera budućnosti – neovisno o spolu, očigledno je da javnost traži “topliji” i humaniji pristup onih koji su na “vrhu”, koje se smatra liderima. Riječ je o karakteristikama koje se po inerciji pripisuju ženskom spolu, no one su zapravo vrlo ljudske i u svakodnevnom poslovanju trebale bi biti normalne.

Sukladno rezultatima KLCM studije mogu se izvući tri elementa koja čine vjerodostojnog lidera, lidera kojeg će drugi slijediti:

1. Otvorena komunikacija

Jednosmjerna komunikacija dosad je bila “modus operandi” svima koji su mislili da su lideri, no to jednostavno nije tako. Prije svega važno je otvoreno komunicirati i sa zaposlenicima i sa potrošačima, reći što mislimo, kakvo je stanje stvari i pitati njih za mišljenje. Transparentnost komunikacije ispitanicima KLCM studije prva je na popisu stvari koje vode ka vjerodostojnosti i povjerenju, no rezultati su pokazali da samoprozvane lidere u ovom segmentu “šišaju” i obitelj, prijatelji i mediji, kao i nevladina udruženja.

2. Odlučna akcija

Više nije dovoljno samo govoriti, potrebno je i odlučno djelovati. Više od svega važno je djelovati u skladu s onime što govorite jer kredibilitet gradi upravo održavanje obećanja te stajanje iza svojih riječi. Čak i u situacijama kada nešto pođe po zlu, ljudi žele iskrenost i otvorenost, ali i konkretnu akciju koja će dovesti do rješavanja postojećih problema.

3. Lična prisutnost

Dosadašnja arogancija lidera te njihovo otuđenje od potrošača i niže rangiranih zaposlenika jednostavno više ne prolazi. Autoritet i poštovanje ne dolazi od “nedodirljivih likova iz sjene”, već od onih koji se uključuju u potrebe i živote potrošača, kao i zaposlenika. Javnost traži empatiju, lični kontakt i zainteresiranost, a upravo zbog toga društvene su mreže i online komunikacija stavljene u drugi plan. Njima naime, prema mišljenju ispitanika, nedostaje taj tradicionalni kontakt “licem u lice”.

Lider = čovjek

Mogli bismo popisivati karakteristike i detaljne smjernice toga šta znači biti istinski lider, citirati motivacione govornike i predviđati u kojem smjeru će se liderstvo razvijati, ali možda je dovoljno reći kako lider, prije svega, znači biti – čovjek. Spomenuta studija dokazala je da ljudi najviše od svega cijene iskrenost, otvorenost te direktan ljudski kontakt, a to je ono što vjerovatno svi mogu dati, samo je pitanje žele li to. Da citiramo naslov jedne knjige – “Lider je u vama”. Ako ga ne možete pronaći, očito niste lider.

(AKTA)