U Sarajevu je jučer održana četvrta za redom Burch olimpijada naučnih projekata na kojoj je preko 200 učenika srednjih škola iz Bosne i Hercegovine predstavilo 105 projekata u kategorijama okoliš, inžinjering, imam ideju, web dizajn, te ove godine specijalnu kategoriju kratki film sa pet projekata.
Mladi iz Sarajeva, Gradiške, Tuzle, Mostara, Bihaća, Lukavca i drugih gradova pokazali su da ukoliko im se pruži prava prilika oni će je zgrabiti. Ovoga puta svi učesnici imali su priliku osvojiti novčane nagrade u vrijednosti od 600, 400 i 200 KM, stipendije za studij, ali i novčane nagrade za mentore koji su dio svog vremena posvetili savjetovanju za izradu naučnih projekata.
Cilj ovogodišnjeg sajma bio je podstaći mlade ljude da razmišljaju o problemima u svojoj mikrosredini – te korištenjem dostupnih resursa ponude ideje i rješenja iz vlastite perspektive. Ovom cilju odgovorili su svi projekti, a članovi stručnog žirija, koji su imali veoma težak zadatak evaluacije, kazali su da su pozitivno iznenađeni znanjem i entuzijazmom srednjoškolaca.
Završna ceremonija zaključena je dodjelom nagrada, a da smisao ove olimpijade nije samo u nagradama govori u prilog i činjenica da škole svake godine učestvuju sa sve više projekata. Tako je Elektrotehnička škola iz Tuzle u 2011. godini učestvovala sa jednim a ove godine sa 17 projekata. Mentori iz ove škole kažu da olimpijada učenicima nudi jedinstvena iskustva, jer ih podstiče da se dodatno trude i rade, na časovima ali i na raspustu. Na ovaj način, oni stiču nova znanja, istražuju, stiču nove vještine, upoznaju svoje kolege i tako dobijaju još veću motivaciju. Finansijske nagrade koje se nude dodatno ih stimulišu, kao i stipendije koje bi im doprinijele u daljem ličnom razvoju.
Autori projekta „Ligtify“, Ademir Beširović i Eldar Imamović iz Elektrotehničke škole Tuzla, ističu kako su svoj projekat radili tokom godinu dana,a uložili su oko 350 KM. Neke od dijelova dobili su od mentora Muamera Halilovića, a neke su morali kupiti sami, no poenta nije samo u ulaganju i nagradi organizatora. Ova dva srednjoškolca, počevši od prvobitne ideje, u procesu izrade projekta naučili su da programiraju, te uz projekat krenuli da se usavršavaju u ovom poslu, iako im to nije primarno zanimanje. Na samom kraju razgovora kažu kako novčana nagrada jeste bitna, ali i sam proces usvajanja novih vještina doprinio je mnogo i ponudio im nove mogućnosti i u školovanju i samostalnom usavršavanju, saopšteno je iz Internacionalnog Burch univerziteta.
Organizator, Internacionalni Burch univerzitet, zahvalio se svim učesnicima i sponzorima ovogodišnje Burch olimpijade projekata.
(STUDOMAT.ba)