Da li ste znali: Pored ishrane i vježbanje može pospješiti rast dobrih bakterija

Poremećena ravnoteža mikrobioma doprinosi nizu poremećaja i bolesti, uključujući gojaznost, dijabetes te upalne bolesti crijeva.


woman doing exercises at home
Foto: Envato

Poremećena ravnoteža mikrobioma doprinosi nizu poremećaja i bolesti, uključujući gojaznost, dijabetes te upalne bolesti crijeva. Ona čak može utjecati i na naše mentalno zdravlje.

Poznato je da se mikrobiomi koji žive u našim crijevima mijenjaju putem ishrane. Na primjer, uključivanje dijetalnih vlakana i mliječnih proizvoda u našu prehranu stimulira rast korisnih bakterija, ali sve jači dokazi upućuju na to da i vježbanje također može modificirati dobre bakterije koje borave u našim crijevima.

Jedno istraživanje utvrdilo je da vježbanje pospješuje rast bakterija koje proizvode masnu kiselinu butirat. Butirat može ubrzati oporavak crijeva i smanjiti upalu, čime potencijalno sprječava bolesti poput upalne bolesti crijeva i inzulinske rezistencije, koja dovodi do dijabetesa. Ove promjene u konačnici mogu zaštititi od pretilosti i poboljšati metaboličku funkciju.

Foto: Envato
Foto: Envato

Promjene mikrobioma mogu se uočiti čak i nakon prilično skromnog režima vježbanja. Jedno je istraživanje pokazalo da su žene koje su izvodile oko tri sata lagane vježbe na sedmičnom nivou, poput brze šetnje ili plivanja, imale povećane razine Faecalibacterium prausnitzii, Roseburia hominis i Akkermansia muciniphila bakterija u usporedbi s onim ženama koje se nisu kretale.

F prausnitzii i R hominis smanjuju upalu, dok je A muciniphila povezana s mršavljenjem i poboljšanjem metaboličkog zdravlja. To znači da će ove promjene mikrobioma vjerovatno biti korisne za opće zdravlje, piše Independent.