Radnici koji žele svrhu, koji su motivisani svojim poslom više nego platom ili unaprjeđenjem, značajno su bolji od ostalih radnika, prema podacima skorije studije koju je sproveo LinkedIn.

Svrha odnosno namjena će promijeniti zapošljavanje i radnu snagu, kažu strani stručnjaci na sajtu Inc.com, ali još ne znaju tačno kako će se to desiti.

Misija će biti važnija od novca.

Skorije studije pokazale su da kad imamo svrhu i smisao u poslu, dajemo bolje rezultate nego kad imamo samo finansijski podsticaj. Sljedeća generacija zaposlenih očekivaće da bude potpuno angažovana u svom poslu i to ne samo zbog novca.

Zašto su radnici kojima je svrha bitna bolji?

Prije nekoliko godina, Google je počeo da pokazuje fenomenalan uspjeh, a jedan od razloga leži u tome što su zapošljavali drugačije. Zapošljavali su prije svega pametne, zabavne, spremne na saradnju i koje se ne plaše da eksperimentišu.

Još skorije, Reid Hoffman je pisao o jasnoj povezanosti između unutrašnje motivacije i jačih performansi u pravoj radnoj sredini. Kada se nalazi u pravom poslovnom okruženju, radnik orjentisan na smisao u poslu bolje radi, i ne pokazuje želju da napusti taj posao. Takođe, ovakvi radnici nisu toliko produktivni kada se nalaze u sredini koja ne nagrađuje njihovu unutrašnju motivaciju, kreativno razmišljanje i volju da preuzimaju rizik.

Ukratko, novim generacijama je bitno da pronađu svoju svrhu u nekom poslu, da doprinose, da iskažu svoje unutrašnje želje i motive, ali i da ta radna sredina umije da cijeni njihovu volju i želju. Dakle, novo radno okruženje obuhvata kako radnike tako i poslodavce i biće im bitna namjena.

To se najbolje ogleda u tome što kada zapošljava, poslodavac neće više toliko obraćati pažnju na iskustvo ili koliko je neko dobar u nekom poslu, već zašto neko dolazi na posao, i šta ga nagoni da se trudi najbolje što može.

(AKTA)