Više od 8 hiljada studenata potpisalo peticiju protiv hibridne nastave: ‘To nije zamjena za fizička predavanja’

Nakon online nastave, mnogi fakulteti širom svijeta žele se što prije vratiti normalnoj nastavi.


University students working together
Ilustracija: Envato

U Velikoj Britaniji skoro 9 hiljada studenata Univerziteta u Manchesteru protivi se online što su pokušali poentirati potpisivanjem peticije. Razlog njihovog nezadovoljstva jest u tome što im je rečeno da će se najesen ponovo uvesti nastava u fizičkom obliku s dodatnim materijalima dostupnima na internetu. Napominju i to da će se novi nastavni planovi provoditi u septembru uz jednaku školarinu kao i dosad, piše mojfaks.dnevnik.hr.

Nastava se online samo uslijed novog “lockdowna”

Iako je Boris Johnson, britanski premijer predlagao uvođenje obaveze cijepljenja studenata, na kraju ovaj prijedlog nije prošao, barem po izjavama njihovog Ministarstva.

Ovo je bila vrlo izazovna godina, posebice za njihove studente s invaliditetom koji su nedavno napisali i izvješće o pristupnosti. S obzirom na to da će nastava opet biti organizirana online jedino ako im država ponovno podigne lockdown, u svojem su izvještaju izrazili zabrinutost zbog nedostatka pristupa internetskoj i hibridnoj nastavi.

‘Brine me hibrina nastava’

Jas Taylor, 21-godišnja studentica na diplomskom studiju roda, seksualnosti i kulture i bivša službenica za studente s invaliditetom iz Surreya smatra da je online učenje teže studentima s invaliditetom. – Smatram da je prelaz na online učenje nevjerojatno isključiv za ljude koji ovise o prilagodbama, smještaju ili pristupačnom učenju generalno, poručila je. – Bilo je mnogo frustracija još od prije jer je studentima s invaliditetom uskraćena mogućnost studiranja online, ali kada su im konačno to i odobrili, to je još uvijek bilo prožeto osuđujućim pitanjima i problemima koja su se lako mogla izbjeći. Za mene lične, imam napadaje jer sam osjetljiva na zvuk na što sam više puta ukazala. Ništa se nije riješilo da bi se spriječili napadaje uzrokovani alarmima ili građevinskim radovima koji sam mogla čuti iz mikrofona svojih kolega, pa čak ni da ih sustignem u nastavi nakon što sam imala takav napad, kazala je razočarana studentica i skrenula pažnju na njihovu zabrinutost o hibridnoj nastavi.

Jako sam zabrinuta zbog mogućosti hibridne nastave. Univerzitet se obvezao na minimalne promjene i dalje odbijaju priznati svoja nedjela. Ne vjerujem da smo im važni, a kamoli neki prioritet s obzirom na to da mi kao osobe invaliditetom činimo sedam hiljada studenata ovog univerziteta, kazala je.

Ella Robinson, studentica druge godine politike i sociologije iz Derbyja, također je komentarisala online učenje. – Utjecalo je na mene mentalno jer sam se borila s manjkom motivacije. Kao osoba koja je i prije imala mentalnih poteškoća, posebno s anksioznošću, bilo mi je puno lakše samo stisnuti ‘Napusti’ na Zoom pozivu nego se prisiliti otići na kampus. Online nastava također je akademsku zajednicu učinila manje društvenom, pa je sve ovo bilo apstraktno iskustvo, poručila je. Ipak ima optimistične stavove po pitanju hibridnog učenja. – Mislim da se hibridno učenje može smatrati pozitivnim za studente ako je broj sati fizičkog prisustva jednak broju online sati zajedno s revizijama, videima i ispitima za moj smjer, kazala je iskreno.

Neki ipak shvataju prednosti online predavanja

S druge strane, neki su studenti uživali su u učenju na internetu više nego što su mislili. Studenti poput Hane Hughes, izvanredne studentice studija baštine iz Sjevernog Walesa, dijele ovo mišljenje. – Online učenje ove godine značilo je da ne moram putovati na kampus radi nastave, ali da ipak imam pristup objektima poput biblioteke ako je potrebno. Jako mi se svidjelo. Nasreću, moji su profesori dobri u organizovanju predavanja na internetu, komentstisala je, ali i priznala kako je društvena strana univerziteta patila zbog online načina učenja.

Bilo je dobro osigurati da svi budu sigurni, ali to može biti prilično izolirano. Svidjelo mi se zbog toga što ne moram putovati, ali nisam lično upoznala nikoga od kolega, kazala je Hana i nadodala kako se i ona osjeća optimistično po pitanju hibridnog načina učenja.

Hibridno učenje podrazumijeva obogaćivanje nastave visokokvalitetnim internetskim materijalima za bolje iskustvo učenja. Spremali smo se implementirati hibridno učenje, ali nismo mogli zbog COVID-a. Nakon što se hibridno učenje u člancima od prije nekoliko sedmica pogrešno predstavljalo i opisivalo, zabrinuli smo se jer je mnogo studenata bilo skeptično, kazala je profesorica Danielle George, potpredsjednica za nastavu, učenje i studente na Univerzitetu u Manchesteru.

Hibridna nastava nije zamjena za kontaktna predavanja

Primili smo mnogo e-mailova zabrinutih studenata i njihovih roditelja. Razgovarali smo sa stotinama studenata o toj temi. Pročitalo smo brojne poruke podrške na društvenim mrežama i YouTubeu nakon što smo javnosti razjasnili što je to tačno hibridno učenje. Zaista je važno odbaciti ideju da hibridno učenje zamjenjuje fizičko podučavanje. Nikada nam nije bila namjera trajno preseliti nastavu na internet. Moramo osigurati da imamo prave resurse za taj potez, a studenti i osoblje prave alata i obuku, smatra profesorica.

Svi se radujemo povratku u kampus u septembru, poručila je za kraj.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!