Važne sprave stižu studentima u Sarajevu: Među njima su eye tracker, galvanic skin response…

Oprema će se nabaviti uz pomoć fonda za naučno-istraživačke radove Ministarstva za visoko obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo.


studenti sarajevo
Foto: N1

Eye-tracker, galvanic skin response, EEG…sprave su koje mogu ukazati na reakciju osoba koje posmatraju određeni marketinški sadržaj prije nego je ona izrazi. No, rijetke su laboratorije koje uključuju ove sprave uz koje se studenti marketinga mogu pripremiti na bolje razumijevanje želja kupaca. Ipak, one bi uskoro mogle biti dostupne sarajevskim studentima.

Melika Husić – Mehmedović, profesorica marketinga na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu, nedavno je učestvovala na predavanju o korištenju neuronauke, metoda i alata za istraživanja unutar neuromarketinga.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

Nakon fenomenalnog iskustva, profesorica se nada da će u sklopu narednih mjesec dana doći i do uspostavljanja laboratorija na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu koji bi se koristio u takve svrhe.

No, šta je to neuromarketing i kakve se to, oku neobične spravice, koriste u to svrhe?

Gostujući na N1, Husić – Mehmedović je pojasnila kakvi su to uređaji koji će i sarajevske studente približiti razumijevanju želja i potreba kupaca.

Jedna od njih je eye-tracker, popularna spravica koja prati pogled kupca.

 – Zanima nas gdje ste fiksirali pogled, koliko ste ga zadržali, koje su oblasti koje niste uopšte pogledali.. Da želite raditi kampanju u kojoj pravite dizajn, plakat, pakovanje za proizvod – zanimat će nas oblast na koju ste fokusirali pogled, pojašnjava Husić – Mehmedović.

U slične svrhe koristi se i galvanic skin response.

 – On mjeri koliko se znoji vaša podlaktica, odnosno, mjeri uzbuđenje. Tačnije, mjerimo kako reagujete dok gledate neki video ili reklamu, dodaje profesorica.

Tu su i videokamere koje prate facijalne ekspresije, odnosno, tačke zadužene za izražavanje određenih emocija. Time se tačno zabilježi reakcija gledatelja u određenom trenutku gledanja videa.

 – Tu je i EEG, s kojim možemo mjeriti jačinu reakcije na, primjerice, reklamu ili različite podražaje. Prije nego zakupite medij, vi na osnovu toga možete odlučiti koje sekunde reklame da izabcite jer nisu izazvale reakciju, govori Husić-Mehmedović, navodeći da će tako reklame biti efektnije.

Sve skupa za cilj ima da potrošačima ponudi tačno ono što traže.

Drugim riječima, stručnjaci na ovaj način, na osnovu spontane reakcije, mogu znati šta se kupcu ili korisniku sviđa, prije nego su on ili ona bili u stanju da to kognitivno procesuiraju.

Svaki ispitanik, naravno, prije nego studenti počnu istraživanje, mora dati svoju saglasnost. Ona će se koristiti samo i isključivo u spomenute naučne svrhe.

Studentima se ove teme, primijetila je Husić-Mehmedović, već odavno interesantne, no nisu imali valjane šanse da ih istražuju. Laboratorije ovog tipa su vrlo rijetke ne samo u regiji, nego i u Evropi. Oprema će se nabaviti uz pomoć fonda za naučno-istraživačke radove Ministarstva za visoko obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo.