Studentsko zdravlje: Previše kafe uzrokuje nedostatak vrlo bitnog vitamina

Koliko kafe je previše?


Ilustracija: Envato
Ilustracija: Envato

Nedavna studija objavljena na internetu u Međunarodnom časopisu za istraživanje vitamina i ishrane, testirala je vezu između vitamina D i kofeina, analizirajući podatke iz Nacionalne ankete o zdravlju i ishrani iz 2005. godine. Medicinski istraživači iz Kine i Brazila, istraživali su podatke više od 13.000 učesnika između 30 i 47 godina.

Nakon što su se prilagodili drugim varijablama, kao što su dob, pol, rasa, fizička aktivnost i ishrana, istraživački tim je potvrdio da se nivo vitamina D smanjio kod učesnika, kako je nivo kofeina rastao.

Istraživači su primijetili, da dobijene podatke treba uzeti s rezervom. Efekti kofeina na nivo vitamina D kod odraslih starijih od 47 godina, nisu dovoljno poznati. Daljnja istraživanja bi pomogla u dokazivanju da kofein zapravo uzrokuje smanjenje nivoa vitamina D. Ipak, prethodna istraživanja ukazuju na to da je ovo istraživanje vrijedno, prenosi ultra.ba.

Ilustracija: Pixabay

American Bone Health navodi, da pijenje previše kofeina šteti zdravlju kostiju, jer može iscrpiti zalihe kalcijuma. Kofein je diuretik i može prouzrokovati pretjerano izlučenje kalcijuma kroz urin. S vremenom, smanjeni nivo kalcijuma može dovesti do oštećenja kostiju.

Budući da je vitamin D povezan i sa zdravljem kostiju, nije teško zaključiti da kofein utiče i na nivo vitamina D. Druga studija iz Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology, navodi da kofein može ometati sposobnost tijela da metabolizira vitamin D. Studija je sprovedena, jer ranija istraživanja nisu otkrila zašto kofein smanjuje nivo vitamina D u tijelu.

Nakon ispitivanja učinaka kofeina na ćelijskojrazini, tim je utvrdio da on mijenja funkciju ćelija osteoblasta, odnosno ćelija koje stvaraju novu kost. Proteini unutar ćelija koji koriste vitamin D, takođe se ponašaju drugačije.

Nedostatak vitamina D, nije nešto što bismo trebali zanemariti. Može uzrokovati mnoštvo simptoma, uključujući slab imunološki sistem, umor, bolove u kostima i leđima, lomljivost kostiju i depresiju. Dugotrajni nedostatak, mogao bi čak doprinijeti ozbiljnom zdravstvenom stanju, poput bolesti srca, visokog krvnog pritiska i dijabetesa. To ne znači da treba potpuno odustati od kafe. Ali, ako i dalje računaš na ispijanje više šoljica dnevno, dobra je ideja pratiti unos kalcijuma i vitamina D. Dovoljan unos ovih nutrijenata će spriječiti deficit.

Prema Nacionalnom institutu za zdravlje, trebali bismo konzumirati oko 600 IU dnevno, ako imamo između 50 i 70 godina, te 800 IU dnevno ako smo stariji od 70 godina. Ovaj cilj se postiže unosom namirnica koje su bogate vitaminom D i kalcijumom ili kroz suplemente.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!