Vještine su mjerilo vrijednosti u poslovnom svijetu. Što ih više imate, bit ćete cjenjeniji i privlačit ćete pažnju poslodavaca. Vjerojatno ćete i više zarađivati, a imat ćete i veću priliku za napredak.

Nažalost, mnogi ljudi se ograniče na svoju struku – primjerice programer će izučiti što više programskih jezika. To je dobro, jer postajete bolji u svom području, ali postoji nekoliko univerzalnih vještina koje su bitnije.

Jayson Demers, osnivač i predsjednik uprave AudienceBlooma, stručnjak je za internet marketing. Evo kojih je sedam univerzalnih vještina koje koriste svakom radniku pobrojao.

1. Efektivna komunikacija

Bez obzira tko ste, gdje radite i koja vam je struka, način komuniciranja bit će ključan faktor uspjeha. Možda ćete morati davati informacije klijentima, predati zahtjeve nadređenima, ili surađivati s kolegama. To ćete možda odrađivati telefonski, napismeno ili u četiri oka.

U današnje doba postoji puno oblika komunikacije, ali osnova uspješnog razgovora svugdje je ista. Izgovorite ono što želite koncizno, precizno i prikladno, i pokušajte maksimizirati učinkovitost tako da izaberete pravi medij komunikacije.

2. Organizacija i menadžment

Organizacijske vještine pomažu vam da se bolje nosite s odgovornostima, prije nego što osigurate njihovo pravilno izvođenje. Ako ste organizirani, veća je vjerojatnost da posao obavite na vrijeme, da napravite učinkovitu listu prioriteta i da rješenje problema nađete prije nego problem nastane. Vještine menadžmenta također su korisne na svakom radnom mjestu. Moći ćete, primjerice, lakše upravljati resursima, vremenom i količinom posla. Bez vještina organizacije i menadžmenta, čak i najsposobniji će radnici kaskati i griješiti.

3. Pregovaranje je vještina

Vještina pregovaranja ovisi o moći uvjeravanja i samopouzdanju. Korisna je u gotovo svakom poslu, a ako je imate tijekom razgovora za posao, vjerojatno ćete dobiti dobro pozicioniran posao. Ako primjerice snažno pregovarate, možete dobiti višu plaću i dodatne pogodnosti.

Što se tiče samog posla, vaše pregovaračke vještine mogu vam koristiti da steknete nove klijente i da sklapate ugovore s potencijalnim partnerima, a korisne su i kad treba dobiti pomoć u zadnji tren. Vješto vam pregovaranje također pomaže da smanjite otpor druge strane, i da smanjite ukupne troškove projekta.

4. Kritičko mišljenje

Kritičko mišljenje dio je procesa rješavanja problema koji vam omogućuje da pronađete potencijalne slabosti i greške u danom okruženju. Pronalazit ćete bolja rješenja za probleme, brže ćete utvrditi što je u procesu loše, i lakše ćete prepoznati obrasce ponašanje u velikim sistemima. Ljudi koji misle kritički sposobniji su prepoznati, analizirati i riješiti probleme bez tuđeg uplitanja, i uvijek traže način kako poboljšati sistem, prenosi stratego.hr