Studentski savjeti: Ova tri načina će vam pomoći da lakše radite pod pritiskom

Postoje tri stvari koje možete učiniti da biste se bolje nosili sa pritiskom.


Foto: Envato
Foto: Envato

Morate početi tako što ćete razumjeti šta je pritisak, u njegovom korijenu. Postoje dva velika aspekta pritiska, i oni dovode do nekih predvidljivih posljedica.

Istraživanja iz laboratorije pokazuju da je jedna stvar koju pritisak čini jeste da se fokusirate na sve stvari koje bi mogle poći po zlu u svijetu. Vaš način razmišljanja se pomijera sa svih potencijalnih dobrih stvari oko vas na probleme.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

Rad Sian Beilock i njenih kolega ističe da želja za nastupom na visokom nivou ima dva značajna uticaja na mozak. Jedna je da ograničava količinu informacija koje možete imati na umu u jednom trenutku (smanjenje onoga što se zove radna memorija), što može ograničiti složenost onoga što možete mentalno da postignete.

Pored toga, pritisak može da vas navede da obratite pažnju na sopstveni učinak. Ovo praćenje je posebno teško kada počnete da obraćate pažnju na stvari koje obično radite automatski, poput pokretanja tijela ili formiranja rečenica.

S obzirom na ovo, postoje tri stvari koje možete učiniti da biste se bolje nosili sa pritiskom:

Upravljajte svojim nagradama

Jedan od razloga zašto se vaš fokus pažnje sužava pod pritiskom je taj što je većina vašeg svijeta strukturisana oko pozitivnih stvari. Dakle, kada se osjećate kao da postoji prijetnja, svijet se čini kao da ne odgovara vašem motivacionom stanju.

Mnoga istraživanja iz moje laboratorije sugerišu da su ljudi kreativniji kada postoji podudaranje između nagrada u okruženju i opšteg motivacionog stanja osobe. To jest, kada ste sveukupno fokusirani na neki pozitivan ishod, kreativniji ste kada u vašem svijetu postoje male nagrade, a ne mali potencijalni gubici. Međutim, kada ste generalno fokusirani na negativan ishod (pošto ste pod pritiskom), kreativniji ste kada u vašem svijetu ima malih gubitaka nego kada su nagrade male.

Da biste ovo sproveli u praksi, pokušajte da postavite sistem u kome pokušavate da izbjegnete gubitke kako biste izvršili zadatak. Evo jednostavnog načina da to uradite: stavite gomilu nečega što volite (poslasticu ili možda novac). Dobićete cijelu gomilu ako uspijete u svom zadatku. Ali, svaki put kada uradite nešto što nije povezano sa postizanjem vašeg cilja (recimo da provjerite e-poštu umjesto da pišete izvještaj koji morate da završite do sutra), skinite nešto sa liste.

Ne samo da će ova strategija pomoći da ostanete na zadatku, već će vas zapravo učiniti malo kreativnijim i ekspanzivnijim u načinu na koji razmišljate.

Mnogo vježbajte

Pritisak performansi je neprijatan, a vi ste osuđeni da izbjegavate neprijatne stvari. Ne bi trebalo da bude iznenađenje što teške zadatke često odlažete za posljednji trenutak. Kao rezultat toga, možete pogoršati uticaj pritiska nedovoljnom pripremljenošću.

Umjesto toga, rad Sian Beilock-a sugeriše da je bolje da vježbate u situacijama koje imaju pritisak sa kojim ćete se suočiti kada budete morali da izvedete. Na taj način se naviknete na uticaj pritiska u situaciji u kojoj se loš učinak neće loše odraziti na vas.

Na primjer, ako smatrate da javni govor stresnim, vježbajte svoje govore. Prvo, samo ih nanesite na zid prazne konferencijske sale da biste bili sigurni da su riječi tu prije nego što budete morali da održite govor. Zatim ponovo održite govor za grupu kolega, tako da steknete iskustvo držanja govora pred ljudima. Tek tada bi trebalo da govorite stvarno.

Pored toga, pronađite izgovore da održavate druge govore grupama, tako da provodite mnogo vremena govoreći pred ljudima. Vremenom ćete otkriti da ova praksa u situacijama visokog pritiska smanjuje uticaj pritiska u budućnosti. Možda ćete čak otkriti da uživate u stvari koja vas je nekada opterećivala.

Fokusirajte se na prave stvari

Kada vježbate, trebalo bi da vježbate i ono o čemu ćete razmišljati kada ste pod pritiskom. Pošto pritisak na performanse dovodi do toga da obratite pažnju na elemente sopstvenog učinka, želite da se obučite da razmišljate o nečemu produktivnom kada doživite pritisak.

Pretpostavimo da su pregovori ispunjeni pritiskom. Vjerovatno ćete početi da obraćate pažnju na način na koji govorite, ton vašeg glasa ili čak na pokrete ruku. Ništa od toga vam neće pomoći da pregovarate uspješnije, jer ćete najvjerovatnije govoriti najtečnije i kretati se najprirodnije kada ne obraćate izričito pažnju na ove aspekte svog učinka.

Umjesto toga, uključite se u lažne pregovore sa kolegama da biste vježbali svoje vještine. Kada to uradite, držite ispred sebe stranicu sa zapisanim najvažnijim elementima pregovora. Tokom vaših vježbi, potrudite se da često gledate tu listu. Na ovaj način, kada ste u stvarnoj pregovaračkoj situaciji, vaš um će prirodno skrenuti ka praćenju trenutnog stanja pregovora (što bi bilo produktivno), a ne na aspekte načina na koji govorite (koji nije), prenosi Studentski.alo.rs.