Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

No, kada razmislite da vam upravo o tome sviđate se nekome ili ne i u kojoj mjeri može ovisiti hoćete li dobiti radno mjesto koje želite, hoćete li ugovoriti neki posao, hoćete li možda steći nove prijatelje ili naći ljubav, vjerojatno ćete barem razmisliti o sebi i svojem ponašanju i kakva ste zapravo osoba.

Istraživanje koje je provedeno na američkom sveučilištu UCLA-u, a čiji su rezultati objavljeni u američkom časopisu Forbes, pokazalo je zanimljive rezultate o tome što neku osobu odlikuje da se sviđa drugoj osobi ili ne.

I dok se očekivalo da će to vjerojatno biti inteligencija, fizička ljepota, društvenost, rezultati su pokazali sasvim nešto drugo, a to je iskrenost, transparentnost i mogućnost razumijevanja za drugu osobu.

Upravo su te karakteristike dokaz da su osobe koje imaju razvijenu socijalnu emocionalnu inteligenciju i osobe koje se sviđaju drugim osobama.

Iako se nabrojane osobine uče cijeli život, usađuju s odgojem i obrazovanjem, svatko ih može steći s vremenom. Evo, na čemu biste svakako trebalo poraditi…

Vježbajte aktivno slušanje

Aktivno slušanje podrazumijeva slušanje onoga što neka osoba govori, umjesto da smišljate što ćete reći sljedeće.

Nemojte upadati u riječ ni postavljati pitanja ako vam je sve jasno, jer ne samo da vam razmišljanje o tome što ćete sljedeće reći oduzima pozornost s onog što vam osoba govori, nego s raznim upadicama i pitanjima na koja su već dani odgovori dajete osobi do znanja da imate nešto važnije za reći nego ona.

Tako automatski stavljate sebe ispred govornika, čime umanjujete povjerenje govornika i kao da mu govorite: „Da, da… Sve razumijem. Možeš prestati pričati.“ Učinak je u načelu isti.

Dopustite osobi da prva progovori

Bilo da je riječ o poslovnom sastanku, razgovoru za posao, pa i drugim vrstama susreta, dopustite osobi ili osobama da počnu razgovor. Preuzimanje glavne riječi neće vam pomoći u postizanju povjerenja. Uvijek možete postaviti pitanja nakon što osoba završi. Povjerenje i toplina koju će neka osoba steći prema vama proizlazi iz osjećaja da je razumijete.

Koncentrirajte se na osobu s kojom razgovarate, a ne na vlastite interese. Istinska nepatvorenost i iskrenost vrlo su važni kada se želite svidjeti nekoj osobi, jer nitko ne voli osobe koje se pretvaraju i lažu. Naime, nikome se neće svidjeti osoba za koju nisu sigurni tko je zapravo, što misli i osjeća.

Općenito, ako želite biti osoba koja se sviđa svima ili barem većini, morate znati sami tko ste i mora vam biti ugodno u vašoj koži.

Koristiti se pozitivnim govorom tijela

Nije važno samo što izlazi iz vaših usta i u kojem trenutku, važno je i kojim tonom pričate, kakve zvukove proizvodite, kakve su vaše geste lica i tijela…

Važno je koristiti se entuzijastičnim tonom, bez križanja ruku, održavajte kontakt očima, lagano se nagnite prema sugovorniku.

Izbjegavajte kolutanje očima, pretjerano mahanje rukama, mrštenja… Pozitivni govor tijela može puno pomoći u općenitom dojmu.

Zapamtite imena osoba s kojima s upoznajete

Nečije ime je osnovni dio identiteta osobe, ali zbog čega ga je tako teško zapamtiti? Riječ je upravo o aktivnom slušaju o kojem smo već pisali u ovom tekstu, odnosno za vrijeme upoznavanja potrebno se fokusirati na nečije ime, a ne na izgovaranje vlastitog imena.

Također, ako se želite svidjeti osobama, upotrebljavajte njihovo ime, jer ćete time postići neposrednost i dati im osjećaj važnosti.

U slučaju da zaboravite ime odmah nakon poznavanja, nemojte se sramiti pitati ponovno u neposrednoj budućnosti. Ako vam je teško pamtiti nečija imena, a mnogo ste bolji s „licima“, pokušajte pronaći neku njihovu fizičku specifičnost koju ćete povezati s imenom.

Neobavezni razgovori

Možda će vam se činiti trivijalnim, ali već samo pet minuta neobaveznog razgovora prije, primjerice, poslovnog sastanka, može biti ključan za uspješnost sastanka. Takvi razgovori omogućuju gradnju povjerenja, te mogućnost procjene osobe s kojom uspostavljate kontakt zbog određenog cilja.

Sve te nabrojane stvari mogu vas učiniti pristupačnijom, simpatičnijom, osobom koja će svidjeti većini ljudi.

Možda ćete pomisliti da nije vaša svrha da se sviđate većini osoba s kojima dolazite u kontakt, i to je u načelu razmišljanje u redu, ali imajte na umu da se osobama koje se sviđaju većini ljudi mnogo prije otvaraju vrata, lakše sklapaju poslovne dogovore, lakše dolaze do posla, lakše sklapaju prijateljstva…

(Žena.hr)

Prethodni članakUNSA: Konkurs za upis u prvu godinu drugog ciklusa studija 2017/2018.
Naredni članakAlma Mater Europaea vas poziva: Dogovorite sastanak s budućim dekanom!

STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.