Prva lekcija poznatog savjetnika: Radite kao da skidate kilograme

Vođenje uspješnog biznisa je slično procesu skidanja kilograma, principi su isti samo se praksa razlikuje - savjet je koji je Chip Bell kao mladi preduzetnik dobio od oca. Drugim riječima red, rad i disciplina.


Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Bell je 30 godina bio uspješan biznismen, a sada kao autor nekoliko bestselera iz oblasti preduzetništva radi kao savjetnik i edukator za neke od najvećih svjetskih kompanija poput Bank of America, Microsoft i IBM-a.

– Uspjeh u poslovanju možda zahtijeva suze i znoj ali nagrada je daleko veća od one novčane, kaže Bell.

Ovo je ono što je on naučio kroz svoja iskustva, što uči druge i čime se vodi u svom poslovanju:

Svaki dan stvarajte umetničko djelo

Niko ne razmišlja kako je Michelangelo oslikavajući Sikstinsku kapelu proveo četiri godine u tako neprirodnom položaju usljed čega je imao posljedice po zdravlje do kraja života, ali se svi dive rezultatu njegovog rada. Isto tako nikog ne zanima koliko ste telefonskih razgovora obavili i na koliko sastanaka bili u toku dana, ono što se gleda je krajnji rezultat. Stvaraoci umjetničkih djela ne pokušavaju da se prosto odvezu do penzije već preuzimaju odgovornost nad svojom sudbinom.

Širite radost na ljude oko vas

Uspješni preduzetnici misle pozitivno, pretpostavljaju uspjeh i imaju jasnu sliku šta žele da postanu, suprotno onima koji znaju samo šta treba da urade. Takav duh nije nasljeđen ili zarađen, već svako donosi odluku hoće li biti pozitivan. Ljudi sa pozitivnim duhom su sretniji, zdraviji i daleko uspješniji. Najbolji preduzetnici su smjeli i hrabri a njihov duh je zarazan.

Preuzimajte potpunu odgovornost za rezultate

Prebacivanje krivice na drugog nikada ne mijenja situaciju. Kada kasnite iz bilo kog razloga, to pokazuje nedostatak predanosti. Kada se pojavite nespremni, to govori da vam nije stalo do klijenta ili mušterije, nikoga ne zanima kakav ste dan juče imali. Pobjednici dolaze uvijek spremni i zainteresovani za napore koji će utabati put ka cilju.

I radite i reklamirajte

Uspješni preduzetnici nisu fokusirani samo na proizvod ili uslugu oni takođe reklamiraju svoj rad. Filozof  individualista Ralph Waldo Emerson je još u XIX vijeku rekao:

– Ako čovjek ima da proda dobar kukuruz ili drva, daske ili svinje, ili pravi bolje stolice ili noževe, raspeća ili crkvene orgulje od drugih, vidjećete širok i utaban put koji vodi do njegove kuće, pa makar bila i u šumi.

Danas su se vremena promijenila, pa je na taj put potrebno usmjeriti i reflektore.

Poslušajte Chip Bella, budite posvećeni, osjetićete radost stvaranja i bićete ponosni na ono što ste postigli.

(AKTA)