Profesorica sa Fakulteta političkih nauka UNSA objasnila je zašto je studiranje sociologije perspektivno.

Iako mnogi smatraju da, za razliku od prava, medicine ili mašinstva, sociologija ne otvara jasan put karijerama mladih ljudi, mnoge sociološke discipline itekako mogu usmjeriti buduće studentice i studente da rade mnogo korisnih i zanimljivih poslova.

Ovo je za “Avaz” kazala prof. dr. Sarina Bakić, šefica Odsjeka sociologije Fakulteta političkih nauka UNSA.

Osposobljeni za rad

Ona dodaje da su mladi sociolozi u BiH osposobljeni za rad kao nastavnici u osnovnim i srednjim školama, raznim istraživačkim institutima, institucijama poput parlamenata, vlada, ministarstava, državne uprave i lokalnih zajednica.

Također, sociolozi često razvijaju svoje profesionalne karijere kao analitičari i analitičarke u medijima, ustanovama kulture, u sektoru socijalne zaštite, te odjeljenjima za ljudske resurse i marketing različitih kompanija, navodi profesorica Bakić.

Važno je naglasiti da se za postojeća karijerna područja mladih ljudi i njihovo proširenje uključuju i već etablirani sociolozi i sociologinje Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu, koji svojim umijećem, znanjem, ali i statusom u akademskoj zajednici i društvu uopšte, lobiraju i insistiraju na ovakvim rješenjima kod institucija i pojedinaca zaduženih za sektore obrazovanja i zapošljavanja.

Zašto studirati sociologiju

Jedan od glavnih razloga zašto studirati sociologiju je činjenica da je sociologija izuzetna, moćna i višeslojna nauka. Sociolozi, ali i studentice i studenti sociologije se mogu baviti gotovo svim poslovima zato što su sociološke teme i problematike raznovrsne i primjenjive u svim aspektima čovjekovog života i važne za društvo u cjelini, ističe Bakić.

Zaključuje kako studiranje sociologije mladima pruža mogućnosti za bolje razumijevanje svijeta oko sebe, da shvate svoje i živote drugih ljudi, te da steknu različite vještine i kompetencije poput razumijevanja različitih teorijskih, klasičnih i modernih okvira nauke o društvu, razumijevanja društvenih razlika, ponašanja, procesa, razumijevanje kulture, religije, etike, politike, i svih drugih oblika društvenog djelovanja.