Serijal ‘Profesor Baltazar’ proteklih 50 godina promiče nenasilno rješavanje problema i pozitivne vrijednosti, zbog čega je i danas prepoznat diljem svijeta kao jedinstveni brend Zagreba i Hrvatske, rečeno je u srijedu na proslavi okruglog rođendana mnogima omiljenog profesora u Muzeju za umjetnost i obrt (MUO).


– Hrvatska umjetnost ima odlične slike, skulpture, knjige, predstave, filmove, ali na žalost nema radove koji su promijenili povijest svjetske umjetnosti, osim u slučaju animiranih filmova, istaknuo je Vinko Brešan, direktor Zagreb filma, gdje je profesor Baltazar nastao 1968. godine, prenosi Mreža mira.

Brešan kaže kako je nemoguće govoriti o profesoru Baltazaru, da se ne spomene Zagrebačka škola crtanog fima. “Svatko tko piše povijest animiranog filma ne može izaostaviti školu koja je sredinom pedesetih napravila kopernikanski obrat u svijetu animacije i nakon što je predstavljena u Cannesu više ništa više nije bilo isto”, ustvrdio je.

Po njegovim riječima, tajna tadašnjih autora bila je što su vizualno jednostavno predočili filozofski svjetonazor tog vremena, nakon čega su uslijedile stotine festivala i nagrada.

Kako je objasnio, fantastičnom slučajnošću u isto vrijeme u Zagrebu su se našli geniji koji su sve te uspjehe Zagrebačke škole crtanog filma pretočili u animirani projekt koji je komunicirao sa širom publikom.

– Napravili su serijal namijenjen djeci od četiri do devet godina, no on je svojim moćnim bojama, pozitivnom energijom, nerealistično oblikovanim likovima koji ne govore i pričom, privukao mnoge, napomenuo je.

– Ono što nas je hipnotiziralo ispred televizijskih ekrana bile su priče o altruizmu, borbi protiv različitosti i zaigrano dijete u tijelu starca koje rješava probleme uz pomoć mašte, dodao je.

Renata Brkić iz nevladine udruge Profesor Baltazar i tvrtke Ultra link, koja ima prava na brend profesora Baltazara posljednjih deset godina, rekla je kako im je glavni cilj rad sačuvati profesora Baltazara kao kulturno nasljeđe Hrvatske, navodi Hina.

– Kada smo tek krenuli pokazalo se da i četrdeset godina nakon pokretanja serijal funkcionira, a u Hrvatskoj i svijetu smo ga predstavljali kao prvi hrvatski društveno odgovoran brend, kazala je.

Veliki interes za brend pokazala je znanstvena zajednica koja se identificirala s profesorom Baltazarom i htjela ga koristiti kao komunikatora za promociju znanosti, na znanstvenim piknicima, ali i u svijetu od Skandinavije, gdje jedan znanstveni centar nosi njegovo ime do Irana, gdje isto popularan.

– Sve to potvrđuje da je Profesor Baltazar vrlo umjetnički serijal, ali ima i dodatnu dimenziju koja je toliko potrebna danas i bit će potrebna i za pedeset godina, zaključila je.

Daniel Šuljić, umjetnički ravnatelj Animafesta, rekao je da profesor Baltazar, iako ima već 50 godina i dio je tradicije Zagreba i Hrvatske, zapravo još vrlo mlad.

– Zagreb je grad animacije i veliki brend grada proslavljen u svijetu animacije, a profesor Baltazar jedan od najpoznatijih građana i veleposlanika Zagreba, dodao je.

(STUDOMAT.ba)