Foto: Ilustracija
13.06.2017.

Pet načina da unaprijedite svoj poslovni jezik

Bilo da radite u nekoj tvrtki ili radite za sebe kao poduzetnik, freelancer i vanjski suradnik, poznavanje poslovnog jezika je velika prednost pred drugim ljudima.


Donosimo pet jednostavnih načina kako da unaprijedite svoju vještinu poslovnog komuniciranja:

Obogatite vokabular

Bogat vokabular je ključan u poslovnom komuniciranju. Način na koji baratate poslovnim izrazima i stručnim riječima gradi poslovnu sliku o vama.

To nije nešto što se ne može naučiti. Postoji hrpa besplatnih online alata koji vam pomažu u svladavanju ove “zapreke”. Uz par stručnih izraza vaši će sugovornici imati visoko poslovno mišljenje o vama.

Već danas možete “proguglati” internetom poslovnu terminologiju koja se koristi u pojedinim djelatnostima. Važno je da usvojite dobru naviku učenja i pronađete značenje svakog poslovnog izraza na koji naiđete, a s kojim trenutno niste upoznati.

Čitajte sadržaj koji ima veze s biznisom

Ne znači da morate čitati “tonu” knjiga. Svijet je malo selo zahvaljujući internetu. Već preko najveće društvene mreže Facebook možete saznati sve relevantno što vas zanima. Bitno ćete povećati svoj vokabular i baratanje poslovnim izrazima ako pratite takvu tematiku.

Zaboravite “žutilo”, senzacionalizam i domaće medije koji prenose “kvazi vijesti”. Čitanje o poslovnim informacijama i trenutačnim stanjem na tržištu obogaćujete svoju poslovnu opću kulturu i zasigurno ćete imat o čemu pričati sa svojim poslovnim partnerima ili klijentima.

Igrajte igre

Jasno, ne mislim na “pucačine” i ostale video igrice iz kojih nećete naučiti ništa o poslovnoj kulturi i poslovnom komuniciranju. Poslovni jezik možete obogatiti “igrajući se” s križaljkama, premetaljkama i raznim igrama koje su bazirane na slaganju ili pretrazi riječi.

Na ovaj način vježbate mozak, poboljšavate svoj poslovni vokabular a učenje je zabavno. Potražite igre s poslovnom tematikom poput križaljki s financijskim izrazima i poslovnim konceptima, te one koje se tiču bankarskog sektora ili raznih područja industrije. Ako ne možete pronaći nešto takvo koristite neki od brojnih online word-search puzzle generatora kako bi stvorili vlastitu igru.

Pratite TV sadržaj s poslovnom tematikom

Gledanje TV-a zatupljuje ako gledate loš sadržaj. Programi ili emisije fokusirane na poslovne teme su odličan način da unaprijedite svoje poslovno komuniciranje, zato jer ljudi u tim emisijama često koriste poslovne termine i govore o aktualnostima iz poslovnog svijeta.

Većinom su to emisije sa stručnjacima iz pojedinih područja djelatnosti, pa vam to može biti vrijedan izvor informacija i odličan način da obogatite svoj poslovni jezik. Poslovna terminologija je neizbježna u ovakvim emisijama i puko gledanje takvog sadržaja može usaditi te termine u vaš poslovni vokabular. Gledanjem i slušanjem navedenog, imat ćete bolje razumijevanje za poslovne pojmove i biti ćete u toku sa zbivanjima u tom business svijetu.

Učite, vježbajte, ponavljajte

Učenje nove poslovne terminologije neće utjecati na vaš poslovni jezik i način komuniciranja sve dok te novo usvojene izraze ne koristite ispravno u svakodnevnoj komunikaciji.

Morate koristiti što više relevantnih riječi tijekom razgovora s poslovnim partnerima i klijentima, u različitim situacijama kako bi te poslovne izraze usvojili i bez ikakvog problema koristili u svakom trenu. Naučeno možete koristiti u raznim prezentacijama, govorima ili obraćanjima kako bi stekli samopouzdanje u upotrebi nove terminologije.

(AKTA)

AUTOR: STUDOMAT.ba

STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.