Najbolje rangirani univerzitet u BiH na 1612. mjestu: Kako stoje univerziteti u regionu?

Koliko su bolji univerziteti u regionu u odnosu na bh. univerzitete?


unsa

Od visokoškolskih intitucija u BiH, najbolje je rangiran Univerzitet u Sarajevu, koji se nalazi na 1612. mjestu, a drugi je Univerzitet u Banjoj Luci, na 2710. mjestu.

Na posljednjem, januarskom, izdanju Webometrics rangiranja 31 hiljade visokoškolskih intitucija u svijetu nalazi se i 46 sa sjedištem u BiH. Ubjedljivo najbolje rangiran je Univerzitet u Sarajevu, koji se nalazi na 1612. mjestu, a drugi je Univerzitet u Banjoj Luci, rangiran na 2710. mjestu.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

Među prvih deset, od ovih 46 bosanskohercegovačkih, još su Univerzitet u Istočnom Sarajevu na 3195. mjestu, Internacionalni univerzitet u Sarajevu na 3769., Univerzitet u Tuzli na 3925., sarajevski Internacionalni Burč univerzitet na 4217., Sveučilište u Mostaru na 4327., Univerzitet u Bihaću 5587., Univerzitet u Zenici na 5602. i University Sarajevo School of Science and Technology na 5708. mjestu.

Narednih 12 visokoškolskih ustanova je među 20000 plasiranih, a ostali ispod tog broja.

Koje mjesto u svijetu zauzimaju fakulteti koji su osumnjičeni za prodaju diploma?

Inače, u Državnom registru visokoškolskih ustanova u BiH, koji vodi Agencija za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta u BiH je ukupno upisano 39, što znači da ih je sedam više na listi Webometricsa.

U poređenju sa rangiranim visokoškolskim ustanovama iz susjednih zemalja, iz Srbije je Univerzitet u Beogradu na 449. mjestu, a Univerzitet u Novom Sadu 974. U Hrvatskoj je Univerzitet u Zagrebu 571., slijede Univirezitet u Splitu i Univerzitet u Rijeci, ali nisu među prvih hiljadu. Podgorički, Univerzitet Crne Gore je najbolje plasirani u toj susjednoj zemlji i nalazi se na 2016. mjestu.

Metodologija Webometrics (Cybermetrics Lab, Spanish National Research Council, CSIC) ima za cilj pružanje pouzdane, višedimenzionalne, ažurne i korisne informacije o uspješnosti univerziteta širom svijeta na temelju njihove prisutnosti i uticaja na web mreži, po kriterijima kao što su vizibilitet (50 %), prisutnost (10 %), otvorenost (10 %) i izvrsnost (30 %).