Tokom procesa selekcije, regruteru stigne na desetine, pa čak i na stotine radnih biografija. Čini se kao nemoguća misija izdvojiti se i privući pažnju… A da li je to baš tako?

Ruku na srce, možda i jeste. Ali to ne treba da nas obeshrabri i ne treba da mislimo da je to nemoguća misija. Istraživanja su pokazala da regruter u prosjeku posveti od 5 do 7 sekundi čitanju jednog CV-a. To zvuči strašno, ali zapravo i nije, jer je oko regrutera istrenirano toliko da tačno zna šta traži i par sekundi mu je sasvim dovoljno da procjeni da li je „to to“ ili nije. Ukoliko regruter za tih par sekundi ne pronađe osnovne relevantne informacije, ukoliko je CV razbacan, nepregledan, nema strukturu, kao i ako ne pronađe nešto što će mu privući pažnju, on jednostavno nastavlja potragu dalje.

Zato dolazimo do važnog pitanja – da li u CV treba ubaciti hobi ili neku zanimljivost o sebi koja bi nas izdvojila iz gomile i kako da znamo da li je naš hobi relevantan? Konačno, koji su to najpopularniji hobiji koje kandidati ubacuju u CV i šta oni govore o kandidatu?

1. Meditacija

Ljudi koji meditiraju se mogu posmatrati kao smireni, bez sklonosti ka impulsivnim ispadima i sa jakom samokontrolom i fokusom, što je sjajan profil novog kolege u timu, piše startuj.ba.

2. Trčanje

Trčanje nije samo rekreacija, već mentalna borba u kojoj pokušavamo da nadmašimo sebe i onda kada nam tijelo govori da ne možemo više da izdržimo. Zato se kandidati čiji je hobi trčanje mogu procijeniti kao odlučni, istrajni i sa izraženim takmičarskim duhom.

3. Pjevanje

Sjajno je biti talentovan za pjevanje, ali mnogi ljudi osjećaju stid da „puste glas“ pred publikom. Zato ovaj hobi regruteru može da kaže da si samouvjeren, da možeš da budeš odličan u javnom nastupu i prezentaciji sebe i svojih (ali i kompanijskih) ideja.

4. Gluma

Dobar glumac može da odigra bilo koju ulogu u bilo kojem žanru. Isto tako, kandidat koji voli glumu i bavi se njome je neko ko je fleksibilan, agilan, pristupačan i sa odličnim javnim nastupom i komunikacionim vještinama.

5. Fotografija

Fotografi su skloni da uoče detalje koji bi možda promakli nekome ko nema tu crtu u sebi. Sjajno je imati u timu nekoga ko obraća pažnju na detalje, ko je precizan, kreativan i strpljiv, a to fotograf definitivno jeste.

6. Učenje jezika

Poznavanje nekog (ili više stranih) jezika je plus sam po sebi. Štaviše, u brojnim konkursima se ova stavka pojavljuje kao obavezna. Ukoliko je, pored toga, tvoj hobi konstantno učenje novih jezika, to o tebi govori da si kandidat koji poštuje diverzitet i lako se prilagođava kulturnim, teritorijalnim i socijalnim razlikama. Drugim riječima, kandidat si koji ima predispozicije da se dobro uklopi u šarenoliko okruženje.

7. Blogovanje i pisanje

Kreativno pisanje kao hobi je sjajno ukoliko apliciraš za posao novinara ili pisca za društvene mreže. To pokazuje da si dobar u istraživanju, maštovit si, vizionar i da imaš odlične vještine izražavanja i „konvertovanja“ stvarnosti u pisanu riječ. Ukoliko imaš svoj blog, pored navedenog, pokazuje i da si proaktivan, inovativan, odlučan, spreman na rizik i sa velikom predispozicijom da budeš lider. Također, ne zaboravi da linkuješ svoj blog u CV-u.

8. Kuhanje

Kuhari su uglavnom kreativni ljudi koji su odlični u improvizaciji, što je svakako potrebno timu u onim paničnim situacijama „kada zagusti“ i kada posao treba da se završi uslijed nepredviđenih okolnosti. Također su hedonisti, te nije strano da znaju da dodaju „final touch“ i da unesu prijatnu atmosferu u tim.

9. Čitanje

Čitanje je hobi koji, pored putovanja, najveći broj ljudi upisuje u CV. Ono govori o kandidatu da je željan znanja i, ukoliko se interesuje za neku određenu tematiku, da ima predispozicije da postane odličan istraživač. Također, kandidati koji vole da čitaju imaju bogat vokabular, odlične vještine izražavanja i sposobnost da slikovito opišu konkretnu ideju.

10. Putovanje

Putovanje kao hobi govori da si avanturista, da si radoznao, sa bogatim životnim iskustvom i otvorenošću ka različitostima. Međutim, ko ne voli putovanja? Ukoliko ne postoji poseban razlog da istakneš putovanje kao hobi (npr. bloguješ o putovanju i daješ neku vrijednost), bolje ga je preskočiti jer je već viđeno, uobičajeno i najgore od svega – dosadno, što sigurno nije utisak koji želimo da ostavimo.