Isprobajte metodu učenja “ČPČPP”

 Isprobajte metodu učenja “ČPČPP”

Na početku svake akademske godine odlučite se kako ćete početi ozbiljnije nego prije. Ipak vrlo se brzo zamorite i vratite istim starim navikama koje vam nisu donosile puno uspjeha.

Učenici koji su učili prema metodi dr. Jorga Knoblaucha postizali su puno bolji uspjeh od svojih kolega koji su učili u zadnji tren ili po nekim svojim navikama. Metoda ČPČPP možda ima čudan naziv, ali donosi dobre rezultate.

Č = Čitati letimično prije usredotočenog čitanja.
P = Pitati se koji je dio gradiva bitan.
Č = Čitati svjesno koristeći vid i pamćenje.
P = Pamtiti pročitano vlastitim riječima.
P = Ponavljanje zapamćenog nakon nekoliko sati ili nekoliko dana.
Početniku ovaj postupak može izgledati naporan i dugotrajan. Činjenica je da treba proći neko vrijeme da se preusmjerite i odbacite stare navike čitanja.

1. KORAK – Č = Čitati letimično

Cilj letimičnog čitanja je dobiti najbolji mogući pregled prije prelaska na detalje. Vjerojatno znate priču o čovjeku koji posjećuje nepoznati grad i prvo se penje na toranj kako bi ga mogao odozgo pogledati i upoznati.

Pri tom prvo zapaža uočljive građevine, kao što su crkve, šire ulice, i druge osobitosti. Kada siđe na ulicu lako može odrediti gdje se sada nalazi. Kako dobiti pregled? Letimično čitanje, daje nam predodžbu o
tome kako je gradivo sastavljeno.

2. KORAK – P = Pitati se

Dobra su tzv. policijska pitanja: Ko?; Kako?; Gdje?; Šta?; Kada?; Zašto?;

Ovim korakom se dobiva lakša koncentracija. Većina se ljudi mnogo bolje sjeća činjenica koje su naučili kako bi odgovorili na neko pitanje, nego ono što su naučili napamet. Postavljanjem pitanja otkrivamo vlastito neznanje ili slabost, i nestrpljivo očekujemo odgovore autora.

3. KORAK – Č = Čitanje

Imajte na umu da čitanje nije prvi nego treći korak.

Podcrtava se ono što treba zapamtiti, odnosno ono što je novo, ali ne ono što već znate – ono što pri ponavljanju želite uočiti na prvi pogled – nemojte podcrtavati više od onog što je stvarno potrebno. Aktivno čitajte i budite budni u pravom smislu te riječi. Samog sebe uvijek ponovno podsjećaj na to da želiš razumjeti i zapamtiti pročitano. Pazite na tablice i ostale prikaze jer često slika prikazuje mnogo više od onoga što se riječima može iskazati, piše srednja.hr.

4. KORAK – P = Pamćenje

Kada ste gotovi s čitanjem podignite pogled s knjige i kažite svojim riječima što je pisac želio reći. Ponavljanje vlastitim riječima poboljšava stepen zapamćenosti. Nemojte učiti napamet. Pribilježite vlastite primjedbe o glavnim mislima uz rub stranice. Izgovarajte misli na glas i slušajte se dok ih govorite.

5. KORAK – P = Ponavljanje

Svaki put kad nešto naučite trebali biste pročitano odmah provjeriti. Tako ćete spriječiti da isto zaboravite već istog dana. Daljnja ponavljanja mogu uslijediti kasnije.

Razmjerno dobro sredstvo protiv zaboravljanja je ponavljati gradivo u određenim vremenskim razmacima, 2, 8, i 30 dana. Nema svrhe pretjeranim štrebanjem u jednom trenutku pokušavati iznuditi uspjeh.

Ajla B.

Ajla B.

Studentica sam Pravnog fakulteta Univerziteta u Sarajevu. Svestrana osoba, a pored prava posebice se interesujem za književnost. Pišem, a moji radovi su nagrađivani, te objavljeni u nekoliko zbornika i časopisa. Zaljubljenik sam u svaki vid umjetnosti, a lično smatram da je "umjetnost - sve što nas okružuje".

Možda te i ovo zanima?