Iskoristimo svih svojih pet osjetila da smanjimo stres, strah i tjeskobu

 Iskoristimo svih svojih pet osjetila da smanjimo stres, strah i tjeskobu

Znanstvenici su istražujući stres i njegov utjecaj na naš život došli do spoznaje da nam sav stres stiže preko pet osjetila koje imamo. Stoga predlažu da osjetila iskoristimo u suprotnom pravcu, kako bi smanjili pritiske na što manju razinu.

Probudili ste se i shvatili kako vam sat nije zvonio pa morate juriti jer ćete zakasniti na predavanje. Navlačite na sebe što vam prvo dođe pod ruku i trčite neočešljani na autobus/tramvaj ili jedva uspijete upaliti vlastiti automobil.

Na putu do faksa jedva trpite gužve i živčane vozače, a pri povratku vas čeka brdo zadaće i još jedna neprospavana noć provedena u učenju. Čak ni jutarnju kafu ne možete popiti u miru.
Koliko ste samo puta ovako započeli dan? A možda vam je skoro svaki dan ovakav? Znanstenici su istražujući stres i njegov utjecaj na naš život došli do spoznaje da nam sav stres stiže preko pet osjetila koje imamo. Stoga predlažu da osjetila iskoristimo u suprotnom pravcu, kako bi smanjili pritiske na što manju razinu, prenosi mixer.hr

Mirisi opuštaju i vraćaju u djetinjstvo

Eterična ulja poput ruže, jasmina, lavande i drugih pomažu u opuštanju. Zapalite mirisnu svijeću s vanilijom i podsjetit će vas na bakine kolače te vratiti u sretne trenutke djetinjstva. Radite li neki teški zadatak, poprskajte papire s nekoliko kapi omiljenog mirisa i drugačije ćete ‘doživjeti’ posao koji morate obaviti. Kupite omiljeno cvijeće i stavite ga na svoj radni stol ili izaberite voće koje volite…
Mirisi pomažu našem duhu u smanjuju stres jer je osjetilo mirisa povezano s limbičkim sustavom, dijelom mozga koji upravlja emocijama i pamćenjem.

Utješne slike i fotografije

Na sveučilištu u Texasu provedeno je istraživanje na grupi studenata koji su imali ispit i bili pod stresom. Njima su pokazivane fotografije prirode ili grada. Pokazalo se da je grupa koja je promatrala prirodu imala nakon svega nekoliko trenutaka manju razinu stresa. Naime, mjerenjem električne aktivnosti mozga, pritiska i mišićne napetosti vidljivo je bilo njihovo opuštanje. Stoga se i vi okružite slikama koje bude lijepe uspomene, fotografijama ljudi koje volite ili jednostavno, kada osjetite da ćete ‘puknuti’ zamislite neku lijepu sliku, plažu ili šumu i pokušajte se opustiti.

Umirujući tonovi i slatki okusi

Dokazano je da laganija glazba koja ima manje od 60 taktova djeluje opuštajuće i smiruje. Takva glazba utječe na broj otkucaja srca, krvni pritisak i moždanu aktivnost. Prepustite se taktovima omiljenih pjesama.
Svi mi ne možemo odoljeti slasnim delicijama, poput čokolade, pudinga, sladoleda… Ne osjećajte grižnju savjesti ako ‘utjehu’ pronalazite u hrani. Naravno, sve dok ne pretjerujete. Hrana trenutno može pomoći da se bolje osjećate, ali ne može riješiti vaše životne probleme.

Dodiri koji liječe

Maženje, dodirivanje voljene osobe, kućnog ljubimca ili fine, meke tkanine… sve to budi naša čula i djeluje opuštajuće. Takvi dodiri utječu na smanjenje krvnog pritiska i stresa koji osjećamo. Kućni ljubimci su vrlo ‘ljekovit recept’ za smanjenje stresa, ali i zagrljaj osobe do koje vam je stalo, bilo da je to prijatelj, partner, mama…
Prepustite se ljekovitoj moći toplog zagrljaja i utješnoj snazi takvog dodira. Istraživanja su pokazala koliko snagu i moć ima tjelesni dodir. Postoje i terapije dodirom, koje smanjuju razinu stresnog hormona kortizola. Priuštite sebi umirujuću masažu, bilo kod pravog masera ili sami izmasirajte bolna područja.

Možda te i ovo zanima?