Reid Hoffman, suosnivač poslovne mreže
Reid Hoffman, suosnivač poslovne mreže "LinkedIn"

On je to objasnio ovako: Vaš menadžer vam želi dobrodošlicu u “porodicu”. Kaže vam da se nada da ćete u firmi provesti mnogo godina. Vi mu uzvraćate komplimente i uvjeravate ga da uopšte nemate namjeru da napustite kompaniju. Ali, odete do HR odjeljenja, gdje saznate da ćete imati probni period od 90 dana. Pročitate ugovor i saznate da nakon tih 90 dana možete biti otpušeni bilo kad, prenosi Independent.

Reid Hoffman, suosnivač poslovne mreže “LinkedIn”, napisao je knjigu o “osnovnoj nepovezanosti” savremenog poslovanja – gdje kompanije očekuju privrženost, a ne nude poslovnu sigurnost, a zaposleni tvrde da su lojalni, ali u stvarnosti oni napuštaju posao čim se bolja prilika pojavi.

Odnos poslodavac-zaposleni zasnovan je na neiskrenom razgovoru, prema Hoffmanu, što rezultira da poslodavci stalno gube vrijedne ljude, dok zaposleni ne daju 100% sebe u poslu jer stalno traže bolje mogućnosti.

Hoffman je rekao da povjerenje u poslovnom svijetu nikad nije bilo na nižem nivou. Istraživanje Gallupa kaže da 70% radnika u Americi nije dovoljno angažovano na poslu.

U jednom drugom izdanju Hoffman objašnjava da bi trebalo da prestanemo da gledamo zaposlene kao porodicu ili slobodne agente, već da o njima razmišljamo kao o saveznicima. Savezništvo bi trebalo da bude bazirano na “dežurstvima” ili na misiji koja je korisna i za zaposlenog i za kompaniju, i može da bude završena u realnom periodu.

– Kao i u prošlim vremenima “doživotnog zaposlenja”, dežurstva dozvoljavaju poslodavcima i zaposlenima da izgrade povjerenje i zajedničko ulaganje: Čuva fleksibilnost koja je potrebna objema stranama u svijetu koji se veoma brzo mijenja, savjetuje Reid Hoffman.

(AKTA)