Sigurno je da svako od nas čuje kako bi trebalo da praktikujemo neki vid fizičke aktivnosti i kako ona ima mnoge benefite po zdravlje, tijelo i psihu. Ipak, nekada je teško u svakodnevni raspored uklopiti i vreme za vežbanje. Kako bismo pomogli da učinite nešto dobro za sebe, donosimo vam precizne odgovore na pitanje ‘Zašto?’ i motivaciju za prvi korak.


Piše: Anđela Krstović, portalmladi.com

Lučenje endorfina!

Toliko pominjani hormon sreće- endorfin, zapravo ne traži puno kako bi se aktivirao. Iako mnogi misle da je neophodno ostvariti mnoge ciljeve i teško se pomučiti da bi se ispoljio osjećaj sreće, istina je da to možete postići na lakši način- fizičkom aktivnošću. Naučno dokazani podaci nam govore da bilo koji vid fizičke aktivnosti samo pola sata dnevno dovodi do povećanog lučenja hormona sreće, što u ljudima izaziva osjećaj zadovoljstva i ispunjenosti.

Poboljšanje opšteg stanja organizma!

Svakodnevo ili vežbanje nekoliko puta nedeljno dovodi do pokretanja metabolizma, samim tim do bržeg rada svih organa. Sportskim aktivnostima poboljšavate prokrvljenost organa, omogućujete srcu zdraviji rad, podstičete rad jetre tako što ona brže filtrira krv i izbacuje toksine iz tijela. Najjače dejstvo aktivnost ima na mišićni sistem, pa tako dolazi do povećanja mišićne mase nakon redovnog i upornog treninga.

Prava kičma i gipkost!

Najveći uticaj na posturu našeg tijela imaju mišići i stepen njihove jačine. Da bi održavali tijelo u uspravnom položaju svakog dana, potrebno je njihovo aktivno i svakodnevno treniranje. Ono što kao bonus dobijate jesu poletnost i gipkost pri svakom pokretu.

Jačanje psihe!

Mnogi sportovi i rekreativno vežbanje će dovesti do pojačanja vaših mentalnih kapaciteta. Ponavljanje vježbe koja vam je na početku teška i iscrpna oslikava vašu volju i želju da uspjete u namjeri, samim tim jača karakterne sposobnosti i pomaže razvoju ličnosti.

Ljepši san!

Sve što treba da uradite kako biste odmorili tijelo tokom noći je da ga zamorite preko dana. Čak i minimalna fizička aktivnost napreže sve kapacitete vašeg tijela, tako da se ono rehabilituje tokom noći. Pritom, treba voditi računa da se trening ne odvija neposredno pred spavanje, jer je organizmu potrebno neko vrijeme nakon vježbanja da se opusti.

Energetski suficit!

Vježbanje u jutarnjim časovima priprema vaš organizam za ostatak dana, ulivajući mu neophodnu energiju. Jednočasovni trening ujutru uspješno aktivira mišiće i pokreće tijelo, koje je na ovaj način spremno da odgovori na izazove koje mu postavljate.

Samopouzdanje!

Osećaj da ste tog dana učinili nešto što aktivira tijelo i psihu, dovodi do pozitivnog razmišljanja na dnevnom nivou, kao i do poboljšane slike o samom sebi. Ovaj osećaj će vas pratiti tokom cijelog dana, tako da ćete imati više raspoloženja za kontakt sa ljudima, više koncentracije da učinite dan, nedjelju, mjesec uspješnim!

Sada kada znate da vam sport ne donosi ništa loše, podjelićemo sa vama nekoliko savjeta kako da istrajete u svojoj odluci i učinite vježbanje što bezbolnijim.

  • Dajte sve od sebe da trening obavite ujutru, ali ako to nije moguće, odradite ga u toku dana ili uveče. Uvijek je vreme za akciju!
  • Kombinujte različite vježbe, kako vam isti trening ne bi dosadio i tako doveo do prestanka bavljenja sportom. Najbolja kombinacija su vježbe za izdržljivost i jačanje mišića, brzi kardio pokreti i istezanje sa relaksacijom.
  • Ukoliko niste ljubitelj klasičnih vježbi, uvijek možete da se rekreativno bavite nekim sportom. Fudbal na ulici, odbojka sa društvom, košarka u kraju, takođe aktiviraju cijelo tijelo.
  • Pronađite društvo. Većini ljudi je teško da se pokrenu sami. Pokušajte da se fizičkom aktivnošću bavite sa prijateljem ili nekim ko će vas motivisati.
  • Pored sporta, prilagodite i ishranu osećaju poletnosti koji vam on daje.
  • Budite svjesni sebe i svojih mogućnosti! Ukoliko ste početnik, nikada nije dobro forsirati se. Tijelo mora da napreduje svojim tempom, a vi ga pratite.

(STUDOMAT.ba)