U susret ispitnim rokovima: Sedam najboljih namirnica za mozak, pamćenje i koncentraciju

Svi se ponekad susrećemo sa situacijom da zaboravljamo na detalje, da se teško možemo skoncentrisati na neki zadatak ili da ne uspijevamo održati fokus.


Human brain drawing and healthy fresh food on the table
Ilustracija: Envato

Dobra vijest je da postoje specifične zdrave namirnice za jačanje mozga i njegovih funcija, zato bi te namirnice, ili bar neke od njih trebalo konzumirati u okviru svoje svakodnevne ishrane, jer neke namirnice su zaista neophodna hrana za naš mozak, poručuje dr Meredith Bull, doktorica naturopatske medicine.

Ovo je lista 7 namirnica, bogatih mikronutrijentima za snagu mozga i što bolje funkcionisanje mozga.

Avokado

U ovom malom zelenom plodu ima mnogo hrane za mozak.

Avokado je antiupalna superhrana, kaže dr Sarah Mirkin.

Istraživanje sa Univerziteta Illinois, otkrilo je da su oni koji su jeli jedan avokado na dan, imali bolji efekat na kognitivnom testu, koji mjeri sposobnost održavanja fokusiranosti na zadatak, nego oni koji to nisu radili, piše ultra.ba.

Borovnice

Borovnice su poznate po zdravstvenim benefitima, jer sadrže mnogo vitamina, minerala i antioksidanasa. Voće generalno treba smatrati najboljom hranom, koja jača mozak. Borovnice imaju antioksidativne, protivupalne prednosti, koje mogu značajno poboljšati sposobnost učenja i pamćenja.

One takođe igraju ulogu u usporavanju starenja mozga i neurodegenerativnih poremećaja, kaže dr Mirkin.

Jaja

Jaja su dobro poznata po svojim kvalitetnim proteinima i bjelančevinama.

Budući da jaja sadrže holin, koji pomaže u proizvodnji neurotransmitera acetilkolina, koji pomaže mentalnom fokusu, nedostaci holina, mogu dovesti do ugrožene funkcije mozga, objašnjava dr Meredith Bull.

Sjeme lana i chia sjemenke

Riba nije jedini izvor zdravih omega masti. Probaj laneno sjeme i chia sjemenke. To je hrana, koja poboljšava pamćenje, sugeriše dr Sarah Mirkin.

Možeš ih dodati salatama, smutijima, jogurtu, desertima, krekerima, hljebu. Omega masti su ključne za zdrav razvoj mozga, jak fokus, poboljšanje pamćenja i za izbjegavanje kognitivnog pada.

Losos

Losos je samo jedan izvor omega-3, esencijalne hranjive tvari za mozak.

Masne ribe kao što su losos, pastrmka i sardine, ali i orasi odličan su izvor protivupalnih, zdravih omega-3 masnih kiselina, napominje dr Mirkin.

Ove zdrave omega 3 masti, smanjuju upalu koja može doprinijeti opadanju kognitivnih funkcija. One su ključne za poboljšanje pamćenja i moždane funkcije generalno.

Paradajz

Poznat po sadržaju vitamina C i A u borbi protiv bolesti srca, paradajz je takođe važna hrana za mozak.

Paradajz je bogat moćnim antioksidansima, likopenom i beta-karotenom, kaže dr Mirkin.

Ona tvrdi, da upravo ti specifični antioksidanti, poboljšavaju kogniciju i promovišu ukupno zdravlje mozga.

Orašasti plodovi

Orašasti plodovi su pogodne namirnice, koje su super za tvoj mozak, pamćenje i koncentraciju. Izvrsni su kao samostalna grickalica ili užina, ali dodaju se salatama, smutijima, žitaricama, desertima, kašama.

Oni su bogati protivupalnim omega-3 mastima, mineralima, vitaminima i antioksidansima. Orašasti plodovi su ključna hrana za mozak, navodi dr Sarah Mirkin.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!