Studentski savjeti: Kako da stvari ne shvataš previše lično?

Recimo da zaboraviš da opereš posuđe, a tvoj cimer/ka usput dobaci kako više nema čistih kašika. Da li skočiš da opereš ili se ljutiš na njegov/njen ton, komentar, osjećaš se loše, uvrijeđeno? Shvataš to kao napad na svoju ličnost, misliš da druga strana smatra da si neuredan/a?


Girl surprising, upset and offended. Beautiful young woman working
Ilustracija: Envato

Svi smo skloniji tome da se uvrijedimo, i to je ljudski. Svi griješimo, ali to treba upravo tako i da shvatimo – kao grešku, a ne da pomislimo da smo loši. Janette Marsac, terapeutkinja u New Yorku, kaže da shvatanje stvari lično u suštini znači pripisivanje negativanog ishoda direktno sebi kao ličnosti, a ne svojim postupcima ili ponašanju.

Kada se odgovornost stavi na postupak, sposobniji smo za pozitivne promjene, kaže ona.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

Nekoliko savjeta kako ne shvatati stvari lično:

Samosvijest

Samosvijest je krucijalna stvar, posebno korisna za učenje o sopstvenim “okidačima”. Interakcije ili komentari izazivaju našu nesigurnost, koja nas često vodi u ćorsokak. Na primjer, ako se plašiš da ćeš zaboraviti oprati suđe, možda imaš podsvjesni strah da te suprug/a ne poštuje ili da te ljudi vide kao neodgovornu osobu. Kada se nesigurnost pokrene možeš se osjećati ugroženo i zauzeti odbrambeni stav. Tek kad prepoznamo zašto reagujemo kako reagujemo, možemo napraviti promjenu u ponašanju.

Pazi kako se obraćaš sebi

Kada otkriješ svoje nesigurnosti, treba da radiš na njima. Govor koji upućuješ sebi utiče na to kako vidiš sebe, ali utiče i na tvoje odnose sa drugim ljudima. Na primjer, ako neprestano govoriš sebi da si loš/a i partner/ka se ljuti na tebe, svaku interakciju ćeš provlačiti kroz taj filter. Umjesto toga, negativan govor koji upućuješ sebi promjeni u “ok, zabrljao/la sam, ali radim na tome”, prenosi ultra.ba.

Uključi drugu stranu u proces

Da ne bismo shvatali sve previše lično, bitno je uključiti i drugu osobu u proces. Praktikovanje direktnih i iskrenih razgovora ne pomaže samo u ovom slučaju, nego i u cjelokupnom poboljšanju odnosa. U situaciji poput one sa pranjem posuđa, otvoreno izrazi svoje strahove od mišljenja druge osobe. Saslušajte jedno drugo, i trudite se da razumijete – kažu terapeuti.

Vjeruj drugima na riječ

Ovo je najteži dio. Kada se pojavi nesigurnost pronaći ćeš hiljadu potvrda te nesigurnosti. Bori se protiv tog poriva i odluči vjerovati svom partneru na riječ kada ti kaže kako se osjeća. Vjerovati na riječ nekome je znak poštovanja. Daj priliku drugome da bude iskren i kaže šta mu smeta.

Potraži dodatnu pomoć

Ako ti tvoje nesigurnosti uporno smetaju u odnosu sa drugim ljudima, možda treba da uzmeš u obzir terapiju. Terapeut ti može pomoći da otkriješ usvojene mehanizme koji očigledno ne funkcionišu, i da ih zamjeniš boljima. Vrijeme je da prestaneš shvatati stvari lično, jer će to poboljšato tvoje odnose sa drugim ljudima.