Studenti i kuhanje: U 15 minuta do jednostavnih i jeftinih obroka

 Studenti i kuhanje: U 15 minuta do jednostavnih i jeftinih obroka

Mali se broj studenata ima mogućnost hraniti po restoranima, ili pripremati obroke od skupih sastojaka. Donosimo vam ideje za obroke koji su po studentskoj mjeri.

Uz malo truda i malo novca možete se odmaknuti od sendviča s narezanom šunkom i sirom ili kuhanja hrenovki. Oko 15 minuta zajedničkog angažmana vas i vašeg cimera/ke bit će dovoljno za slastan obrok. Donosimo neke prijedloge jela, kako ne biste očajavali za maminom kuhinjom.

Samostalni život ima dosta svojih prednosti, međutim i obaveza te odgovornosti. Prestanete vjerovati u magiju koja postoji kod kuće, da kada navečer ostavite neoprano posuđe, ujutro nakon buđenja ono bude oprano. Tako ne postoji niti magija da kada dođete s fakulteta kući, jelo bude pripremljeno, piše srednja.hr

Ukoliko ste prosječan student koji se nema mogućnost hraniti u restoranima i pripremati jela od skupih sastojaka, donosimo nekoliko prijedloga za brze i jeftine obroke.

Tjestenina sa sirom

Za ovo jelo potrebni su vam sastojci: tjestenina, maslac i sir. Prokuhate tjesteninu, zatim ju procijedite i na nju stavite maslac. Nakon što promiješate ovu laganu smjesu pospete ju sirom. Vrećica tjestenine u prosjeku je od 1 – 2 KM, mnji maslac možete također kupiti za 1 – 2 KM, a može poslužiti za više ovakvih obroka jer ne bi trebalo stavljati mnogo maslaca, a naribani sir također nije skup, zavisno od vrste koju odaberete. Vrijeme priprame nije duže od 15 minuta.

Riža s gljivama i tikvicama

Riža se kuha oko 15 minuta, prema uputama koje su najčešće napisane na samoj vrećici. U tavi sa strane na maslacu stavite peći tikvice i gljive, koje pri tom posolite. Nakon što je oboje gotovo, istresete rižu koju ste prethodno posuli Vegetom u tavu te dobro promiješate cjelokupni sadržaj. Kilogram riže koji može poslužiti za 3-4 obroka za dvoje je oko 1-2 KM, a konzervirani šampinjoni su oko 1 KM. Ukoliko ne volite tikvice, možete praviti i bez njih. Za pripremanje ovog obroka nije vam potrebno duže od 15 minuta.

Portugalska salata

Ponovno je tjestenina jedan od sastojaka. Nakon što ju skuhate, ohladite je hladnom vodom i zatim dodajte tunjevinu, sir nasjeckan na kockice, naribane kisele krastavce, te promiješati s vrhnjem, majonezom i senfom, te dodati začine po želji. Ovakav je otprilike originalni recept salate, no naravno u slučaju da nemate ili ne volite određene sastojke, možete koristiti kukuruz ili grašak, sjeckanu mrkvu ili papriku i slično. Preljevi također mogu biti varijabilni. Sastojci za ovu salatu koštaju nešto više, međutim većina njih se može iskoristiti za pripremu više obroka.

Krompir sa zeljem i mesom

Kuhati krompir desetak minuta, te prije nego će biti potpuno gotov, ubaciti u istu posudu oprano zelje. Budući da zelje samo ispušta vodu, nakon 2-3 minute izbacite vode toliko da sastojci samo ostanu prekriveni njome i dodate suncokretovo ili maslinovo ulje te još nekoliko minuta kuhate sadržaj. S druge strane u tavi popržite meso po želji i potrebi, te eventualno začinite Vegetom ili kojim drugim začinom. Ukoliko ne volite zelje, skuhani krompir možete izmiksati i napraviti pire kao prilog.

Omlet sa sirom

Za pripremu omleta za jednu osobu bit će dovoljna dva jajeta, maslinovo ulje ili maslac i 10 g topljivog sira. Jaja razbij u posudu, začini ih soli i paprom pa ih dobro umuti. Tavu stavi na laganu vatru kako bi se dobro zagrijala. U posebnu posudu naribaj sir. Na tavu dodaj pola kašike maslinovog ulja (može i suncokretovo) pa dodaj jaja. Laganim pokretima pusti da se jaje razlije po čitavoj površini. Kada vidite da se omlet s donje strane počeo odvajati od tave, pospi ga sirom. Pomoću kuhinjske lopatice digni jednu polovicu pa preklopi. Kada dobije lijepu zlatnu boju, makni s tave.

Omlet sa sirom možeš dodatno začiniti sitno sjeckanim peršinom, kockicama dobrog, slanog sira ili svježim povrćem, ovisno o sezonskoj ponudi.

Belma Dž.

Belma Dž.

Možda te i ovo zanima?