Šta kaže inspekcija: Odakle crv u tanjiru studentice koja je ručala u studentskoj menzi?

"Studenti su se odmah trebali obratiti odgovornim osobama."


crv menza
Foto: Srednja.hr

Nakon što je portal Srednja.hr pisao o tome da je jedna studentica u menzi Filozofskog fakulteta pronašla crva u đuveču, direktor Studentskog centra Mirko Bošnjak naložio je hitan inspekcijski nadzor u toj menzi. Riječ je o jelu iz limenke, a pritužbi studenata, kako navode iz SC-a, nije bilo.

Prije termičke obrade jela kuharica nije zapazila nikakve nedostatke, a oni nisu uočeni niti naknadnim pregledom limenke. Iz SC-a izrazili su žaljenje što im se studenti nisu obratili, te ih još jednom pozivaju na ‘aktivnu komunikaciju i saradnju’.

Studentica ručala u menzi pa na tanjiru ugledala ogromnog crva

Riječ je o jelu iz limenke, đuveč je poslužen u 100 obroka

Krešimir Matijević, voditelj Odjela upravljanja kvalitetom i rizicima u poslovanju prehrambenim proizvodima SC-a dostavio je odgovore na upit nakon provedenog nadzora. Kako ističe, nakon prve informacije o pronalasku crva u menzu je upućena interna inspekcijska služba te su pokrenute propisane procedure za ovakve slučajeve.

– Odmah se pristupilo utvrđivanju svih okolnosti, temeljem HACCP sustava utvrđena je sljedivost namirnica koja bi mogla biti uzrokom nesukladnosti na prikazanoj fotografiji, navodi Matijević.

Otkriva da je riječ o uprženom đuveču iz limenke jednog proizvođača s rokom trajanja do 23. jula ove godine, a ‘pregledom limenki nisu utvrđeni senzorski nedostaci’.

– Prema izjavi kuharice prilikom pregleda namirnice nakon otvaranja konzerve (2 kom), a prije termičke obrade, nisu uočene nikakve senzorske promjene niti štetnici. Nakon termičke obrade namirnica je poslužena na liniji posluživanja u količini od 100 obroka đuveča. Prema izjavi voditeljice linije posluživanja, kao i svih drugih zaposlenika na liniji posluživanja, prijemu prljavog suđa i blagajni, tokom cijelog današnjeg dana nije bilo niti jedne reklamacije niti prigovora studenata na poslužena jela, ističe Matijević.

Studenti bi trebali reklamirati hranu na licu mjesta

Na pitanje koje bi korake studenti trebali obaviti kada uoče neki propust ovakve vrste, navodi kako svi restorani imaju utvrđen protokol prilikom reklamacije hrane.

– Sastoji se u tome da se hrana reklamira odgovornoj osobi na liniji posluživanja ili voditelju kuhinje odmah nakon što se primijeti bilo kakva nesukladnost u vezi s hranom bez obzira na uzrok, uz priloženi račun, kako bi se moglo nedvojbeno utvrditi uzrok nesukladnosti te individualizirati odgovornost, što je iz priloženih fotografija doista teško utvrditi, tvrdi Matijević.

Izrazio je žaljenje što se studenti odmah nisu obratili odgovornim osobama kako bi, u konačnici, pomogli i odgovornim osobama restorana odgonetnuti o čemu se tačno radi te otkloniti nesukladnosti.

– Studentski centar u Zagrebu još jednom poziva sve korisnike svojih usluga na aktivnu komunikaciju i suradnju, a sve radi poboljšanja životnog standarda studenata za vrijeme studiranja u Zagrebu, poručuje Matijević.