Serija koja je ‘zarazila’ svijet: Ovo je tajna uspjeha serije “Squid game”

S obzirom da je Squid Game dospio na 1. mjesto Netflixove Top 10 liste u 90 zemalja, a ko-izvršni direktor Netflixa Ted Sarandos tvrdi da postoje “velike šanse da će to biti naša najveća serija ikada”, jasno je da je serija stekla veliku popularnost kod gledalaca širom svijeta.


Foto: Netflix

U SAD -u je to broj 1 serija od 21. septembra i prva je korejska serija koja je zadržala to mjesto. Naravno, koncept serije Squid Game daleko je od originala; vidjeli smo smrtonosne igre za zabavu u Battle Royal, The Hunger Games i Westworld. To je tema (i izvođenje) koja toliko odjekuje kod publike. Jedna od posljedica lova na nostalgiju u djetinjstvu je to što se u nekoliko priča osjeća kao da odražavaju sadašnji trenutak (nije da moraju, očito – bijeg je veliki razlog zašto volimo fikciju).

Globalno popularni filmovi i serije postaju sve rjeđi, posebno u današnja čudna vremena, koja je, doduše, teško oponašati; pa Game of Thrones izgleda kao posljednja serija koju su svi gledali, prije nego što su se gledaoci rascjepkali u spektar streaming usluga i izgubili u algoritmima preporuka, piše ultra.ba.

Gotovo trenutni entuzijazam za Squid Game je još impresivniji, jer serija nije zasnovana na nekom već postojećem intelektualnom vlasništvu, poput knjiga ili serija stripova, pa stoga nije stigla s odgovarajućom izgrađenom bazom obožavalaca ili čak prepoznatljivim imenom.

Originali Netflixa na lokalnom jeziku koji uspijevaju na globalnom nivou možda nisu novi koncept 2021. godine, ali brzina i razmjere kojima se Squid Game proširila sugerišu da kapacitet platforme za stvaranje vlastitih franšiza od sadržaja koji raste bilo gdje eksponencijalno jača, potvrđujući strategiju streaming servisa koju su počeli oblikovati prije mnogo godina.

Iako je njegovo jezivo nasilje pretjerano, Squid Game uspijeva odraziti osjećaj sadašnjeg trenutka, na isti način na koji su oronuli, varljivi vladari Game of Thrones odražavali apatiju i bijes publike prema političkom procesu.

Zanimljivo je da mnogi korejski filmovi koji su nedavno stekli popularnost dijele temu klasne borbe; Burning, Train to Busan, i, poznato, Parasite. Antikapitalistička alegorija serije Squid Game manje je suptilna i pristupačnija od ovih filmova, dok serija koja tinja napetost i sve veći ulog olakšava gledanje.

Dug i smrt uobičajeni su u današnjem pejzažu, a Squid Game ima obilje i jednog i drugog, s očajnim igračima koji rizikuju živote zbog šanse da osvoje džekpot, a sve za zabavu milijardera. Uprkos svojim divljim i ponekad apsurdnim preokretima, serija nikada ne gubi iz vida ekonomsku nejednakost koja motiviše gotovo svakog lika.

Squid Game je napisana 2009. godine, ironično, serija je gotovo ugušena sistemom koji kritikuje, budući da su je studiji odbijali cijelu deceniju, prije nego što ju je Netflix odobrio.

Druga sezona serije Squid Game je zagarantovana, s obzirom na to da je korejska serija postala globalni fenomen i na putu je da bude najgledanija serija u istoriji Netflixa.

U početku je pisac i režiser serije Hwang Dong-hyuk tvrdio da nema planove za drugu sezonu, ali čini se da ga je uspjeh serije natjerao da dvaput razmisli o potencijalu ponovnog razmatranja načina na koji će se Gi-hun uhvatiti u koštac s tajnom organizacijom koja stoji iza smrtonosne igre, te da smisli nekoliko novih načina za proširenje svijeta Squid Game, s obzirom da su mnogi voljeni likovi u prvoj sezoni ubijeni.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!