Savjeti za studente: Kako se bolje predstaviti na LinkedInu?

Ako ste student i još niste zaposleni, ne morate se kloniti LinkedIna. Naprotiv, iskoristite poslovnu mrežu za profesionalno umrežavanje.


sad unhappy blonde woman holding a paper cup of coffee and sitting and dreaming at the working desk
Foto: Envato

Mnogo studenata otvori LinkedIn stranicu ili zbog vježbe na fakultetu ili da „zauzme“ vanity URL sa svojim imenom i prezimenom, a nakon toga se više nikad ne vrate. Čak ni kada diplomiraju. Više nade polažu u javljanje na oglase za posao nego na profesionalno predstavljanje na poslovnoj mreži gdje sve vrvi od prilika. Naime, istraživanja pokazuju da u Americi čak 80% svih oglasa za posao nikad ne bude objavljeno van LinkedIna, a i poslodavci s našeg područja sve se više prvo oslanjanju na LinkedIn preporuke i kandidate, nego na zamarajuće procese oglašavanja radnog mjesta svima putem javno dostupnih oglasnika.

Ako niste na LinkedInu, a student ste, propuštate veliku prednost!

Čak i ako ne tražite trenutno posao kao student, dobro je stvarati veze u poslovnom svijetu, ali i graditi prepoznatljivost.

Kažu da vrijediš onoliko koliko ljudi poznaješ, a gdje ćete upoznati toliko poslovnih ljudi odjednom nego na LinkedInu?

Naravno, nisu svi poslovni ljudi aktivni, iako možda imaju profil. Ali sve je veći broj firmi i samih poslodavaca koji otvoreno komuniciraju sa svima i tu vam leži šansa da vas uoče.

Kako napraviti LinkedIn profil kao student?

Postavite profesionalnu LinkedIn fotografiju

Možda će tebi čitatelju ovo biti neobično, ali velik broj biografija sadrži fotografiju koja automatski negativno djeluje na poslodavca. Ako kažu da je potrebno 2 sekunde da o nekom stvorite prvi dojam, što govori vaša slika o vama.

Fotografija vas predstavlja različitim ljudima koji neće svi imati jednak prvi dojam.

Pokušate li poslodavca impresionirati poluobnaženim grudima ili ležernom fotografijom u minici, možda ste se u startu diskvalifikovati.

Također, ako ste postavili fotografiju, provjerite pod postavke je li postavljeno da je vide „All LinkedIn members“ tako da vam je fotografija javno vidljiva i prije nego li se neko poveže s vama. Profili bez profilne fotografije dobivaju značajno puno više odbijenica.

Postavite jasnu cover fotografija

Na LinkedIn profil možete staviti vlastitu cover fotografiju (negdje ćete vidjeti da je još zovu background photo ili banner).

To vam je besplatni prostor za reklamiranje, svojevrstan billboard. Vi još možda nemate konkretne usluge za ponuditi, ali neka vam ovaj primjer niže bude samo smjer u kojem razmišljate – osoba koja dođe na vaš profil trebala bi shvatiti što i gdje vi želite raditi.

Postavite jasnu titulu, a to nije Student + ime fakulteta

Vaša titula na LinkedInu opisuje vas u 200 znakova. To je doslovno prva stvar koju ljudi vide.

Ako vam je titula „Student na Univerzitetu u Sarajevu“, „Student agronomije u Tuzli“ ili skraćenice kao univ. bacc. oec./ bacc. rel. publ., propuštate se predstaviti potencijalnim poslodavcima.

Linkedin titula za studente

Zašto?

Niko ne traži po LinkedInu skraćenice poput „bacc. rel. publ.“ Čak je „obična“ titula student bolja u tom smislu jer će nekad neko možda i potražiti studenta.

Naravno da vam je bitno spomenuti da studirate i što studirate, ali imate 200-ak znakova da raspišete titulu pa se poslužite nekom od ovih špranci.

Na primjer:

– Studentica engleskog jezika | Kvizašica | Volonterka| Planinarka koja vodi ture – Mogu pisati o brojnim temama na savršenom engleskom.

Napišite zanimljiv About dio

Sekcija „About“ nije zamišljena kao sažetak vaše biografije. Ako studirate, možda je ionako CV prazan i nemate što upisati pod iskustvo.

Fokusirajte se na privlačenje pažnje, a posebno je bitno kako oblikuje prve dvije rečenice jer se one vide prije nego li je potrebno kliknuti „see more“.

About dio može izgledati ovako, na primjer:

– Studiram psihologiju jer me zanimaju analitika i prodaja. Rješavam probleme na kreativan način, pritom pazeći na važnost podataka. Voljela bih pronaći posao koji bi mi pomogao da razvijem svoje talente i vještine.

Otvorite profil i nemojte se bojati početi komunicirati. Vjerujte, nije puno lakše ni nekom kto je 20 godina u poslu, ali nije naviknut javno se predstavljati.

Ima sve više studenata koji svojima znanjima, posebno o novim tehnologijama i platformama, mogu svašta naučiti starije kolege i pomoći im da isprobaju ono što i njih plaši, piše slade.hr.