Poslušajte ovih pet savjeta kako biste imali uspješan poslovni sastanak

Najbolja ideja i odlična prezentacija mogu da budu neuspješne ukoliko prilikom prezentacije nesvjesno šaljete neodgovarajuće neverbalne poruke.

25.11.2015.
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Konačno ste dogovorili poslovni sastanak. Spremili ste govor, imate agendu kako će razgovor da teče i ideju koju ćete da predložite. Prezentacija kojom ćete predstaviti novi projekat njihovoj firmi je spremna. Ali šta ako par nesvjesno napravljenih pokreta ili izraza lica ugrozi cijeli vaš posao?

Više od 80 odsto komunikacije se vrši neverbalnim putem, pokazalo je istraživanje sprovedeno na Klark Univerzitetu. Najbolja ideja i odlična prezentacija mogu da budu neuspješne ukoliko prilikom prezentacije nesvjesno šaljete neodgovarajuće neverbalne poruke.

Evo na šta treba da obratite pažnju ako želite da vam svaki poslovni sastanak prođe uspješno:

1. Za dobru poslovnu komunikaciju održavajte kontakt očima: Ako želite da imate uspješno održan sastanak, bitno je da ne izbjegavate kontakt očima – i dok govorite, i dok slušate. Kontakt očima u poslovnoj komunikaciji odaje utisak sagovorniku da ima vašu pažnju. Samo četiri sekunde je potrebno da zadobijete nečiju pažnju pogledom.

Iako je dobro održavati kontakt očima, gledajte da to ne bude ni previše napadno. Skrenite povremeno pogled sa jednog na drugog sagovornika, ukoliko je na sastanku prisutno više ljudi. Tako možete da vidite i da li vas slušaju i da li razumiju ono o čemu govorite.

2. Uspravan stav je znak poštovanja sagovornika: Način na koji stojimo dok komuniciramo dosta govori o nama. Jedan od najčešćih primjera dobrog držanja prilikom razgovora je uspravan stav. Osim što ovaj stav ukazuje na postojanje samopouzdanja, ostavlja i utisak da poštujete sagovornika. Na taj način šaljete poruku da vam je zanimljiva tema koja je predmet razgovora.

Moćni ljudi i lideri stoje uspravno, zabačenih ramena. Ako želite da izazovete poštovanje kakvo imaju lideri, obratite pažnju da imate uspravno držanje.

3. Izbegavajte držanje prekrštenih ruku tokom razgovora: Ako u toku poslovnog razgovora držite prekrštene ruke, možete nesvjesno da pošaljete signal da niste previše otvoreni za dalju komunikaciju. Čak iako je razgovor prijatan, osoba može da stekne utisak da pokušavate da se distancirate od nje. Ukoliko se i osjećate prijatno dok su vam ruke prekrštene, pokušajte da se odviknete od tog lošeg manira. Time ćete postati pristupačniji ljudima, pa bi neka buduća poslovna komunikacija mogla da bude još uspješnija.

4. Ne zaboravite na to kako se rukujete: Način na koji vam neko stisne ruku tokom prvog kontakta, govori o tome koliko je dobro uspostavljena komunikacija. Idealno rukovanje koje se smatra uspješnim, je takozvano „političko rukovanje”. Riječ je o rukovanju sa oba dlana, pri čemu neko drugom rukom poklapa vaš dlan. Primjenjuje se u situacijama kad hoćete da iskažete iskreno poštovanje i želju za boljom poslovnom saradnjom.

Najgori utisak pri prvom kontaktu, ostavljaju ljudi čiji je stisak ruke suviše mek, tzv. „stisak mrtve ribe”. Najčešće je riječ o ljudima kojima nedostaje samopouzdanje.

5. Šta odjeća koju nosite govori o vama: Garderobu birajte u skladu sa porukom koju želite da pošaljete. Menadžeri uglavnom nose jednostavna odijela, u plavoj ili crnoj boji. Crno odijelo pokazuje da ste ozbiljni i da nećete prihvatiti „ne“ kao odgovor. Plavo obucite kada želite da pokažete iskrenost u komunikaciji – što je tamnija boja, to će više povjerenja izmamiti.

Kad ne znate šta da obučete, bijela košulja je uvijek pun pogodak, kao univerzalni komad poslovnog kodeksa. Ova boja asocira na jednostavnost i simbolizuje novi početak.

(AKTA)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.