Pokretanje privatnog biznisa i internet marketing

Sve češće slušamo priče o ljudima koji iz svog hobija uspijevaju pokrenuti i voditi posao o kojem drugi samo sanjaju. Kod pokretanja svakog biznisa, potrebno je imati dovoljno jak motiv da bi se ta ideja realizirala. Danas je pokretanje privatnog posla zaista izazov i znači mnogo više rada, truda i odgovornosti. Naravno, osim motivacije potrebno je imati određeni plan. Poslovni plan se sastoji od planiranja strategije i ciljeva koje želite da postignete, a marketing treba da bude glavno sredstvo njihovog ostvarivanja.


drustvene mreze

Sve češće slušamo priče o ljudima koji iz svog hobija uspijevaju pokrenuti i voditi posao o kojem drugi samo sanjaju. Kod pokretanja svakog biznisa, potrebno je imati dovoljno jak motiv da bi se ta ideja realizirala. Danas je pokretanje privatnog posla zaista izazov i znači mnogo više rada, truda i odgovornosti. Naravno, osim motivacije potrebno je imati određeni plan. Poslovni plan se sastoji od planiranja strategije i ciljeva koje želite da postignete, a marketing treba da bude glavno sredstvo njihovog ostvarivanja.

Piše: Adna Subašić

drustvene mrezeNedavno sam prisustvovala otvaranju frizerskog salona 21-godišnjeg mladića iz Sarajeva koji je odlučio da svoju strast i kreativnost ispolji na najbolji način koji zna i usudio se pokrenuti vlastiti posao. Njegova ljubav prema šišanju seže još u tinejdžerske godine, kada je volio da eksperimentiše s frizurama, a onda je počeo da šiša svoje prijatelje koji su prepoznali njegov dar, talenat i veliku kreativnost. Krug ljudi se vremenom povećavao te je on napravio odluku da pauzira s fakultetom i okuša se u privatnom poslu. Kako je to postigao?

Ulaskom u 21. stoljeće započinje nova era marketinga drugačija od nekadašnje, a to je internet marketing. Internet marketing predstavlja korištenje interneta i drugih digitalnih tehnologija za ostvarenje marketinških ciljeva. Najvažnije Internet usluge za Internet marketing su: društvene mreže, elektronska pošta, web stranice, grupe diskusija ili forumi, blogovi, elektronsko trgovanje, itd.

Danas preko milijardu ljudi koristi Facebook, zatim Twitter, Instagram, LinkedIn, dakle besplatne online servise radi, između ostalog, i mogućnosti vlastite prezentacije. Poduzetnici korištenjem društvenih mreža mogu da svoj posao promovišu besplatno, da stavljaju određene obavijesti, novosti, da izgrađuju i održavaju odnose s kupcima.

Korisnici društvene mreže stvaraju svoj mali svijet, društvo prijatelja koje povezuju zajednički odnosi i interesi. Upravo takva povezanost je izdignula Facebook na vrh popularnosti. Tri riječi koje se mogu uzeti kao postulati Facebook-a su informisanje, uvjeravanje i povezivanje.

Tom činjenicom se u posljednje vrijeme koriste i poduzetnici koji pažljivo kreiranim promotivnim kampanjama svoje proizvode i usluge predstavljaju ciljanoj publici. Također, zanimljiv podatak je istraživanje na globalnom uzorku, Consumer Trust, objavljenom u časopisu Brand Strategy, 78 % ispitanika izjavilo je da vjeruje preporukama drugih osoba u pogledu određenih proizvoda ili usluga više nego li bilo kojem mediju.

Smartphone je još jedna nova revolucija, zajedno s mobilnim aplikacijama koje omogućavaju da korisnici svoj profil na društvenoj mreži uvijek nose sa sobom i da mu mogu uvijek pristupiti.

Snaga ovog tržišta je zaista velika, što govori podatak da je smart telefona prodato negdje oko 400 miliona primjeraka do sada.

(STUDOMAT.ba)