Poboljšava pamćenje i koncentraciju: Naučnici potvrdili ovo bobičasto voće pomaže našem mozgu

Ukoliko želite da razmišljate brže i poboljšate koncentraciju i pamćenje, stručnjaci se slažu da - zbog svog sastava - jedna bobica u tome može posebno da vam pomogne.


blueberry
Foto: Envato

Bobičasto voće može da bude pravi prirodni stimulans za naš mozak. Ukoliko želite da razmišljate brže i poboljšate koncentraciju i pamćenje, stručnjaci se slažu da – zbog svog sastava – jedna bobica u tome može posebno da vam pomogne.

Prema riječima nutricioniste i pisca Tobija Amidora, bobičasto voće koja poboljšava funkciju mozga su borovnice.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

Studije pokazuju da jedenje borovnica pomaže u održavanju zdravlja mozga, kaže stručnjak. Štaviše, prema Amidoru, borovnice, smanjuju rizik od kognitivnih oštećenja povezanih sa starenjem, demencije i Alchajmerove bolesti.

Stručnjaci ističu da je i sok od ovog voća takođe koristan. Rezultati studije objavljeni u naučnom časopisu Journal of Agricultural and Food Chemistry, potvrdili su da konzumiranje soka od divlje borovnice tokom dvanaest nedelja poboljšava pamćenje kod starijih odraslih osoba. Autori studije kažu da uključivanje borovnica u ishranu “pozitivno utiče na sposobnost razmišljanja i rasuđivanja”.

Još jedna studija potvrdila je pozitivna svojstva borovnica na mozak. Istraživanje objavljeno u časopisu Neural Regeneration Research Journal otkrilo je da unos borovnice na dnevnom ubrzava protok krvi kroz ključne dijelove mozga. To dalje znači da više krvi do mozga donosi više kiseonika što poboljšava pamćenje i koncentraciju.

Borovnice nisu korisne samo za mozak

Borovnice sadrže mnoge hranljive materije, uključujući vlakna, vitamine K i C, mangan i fitonutrijente koji se zovu polifenoli, kaže Tobi Amidor za Eat This, Not That!. Sve to čini borovnice prirodnom namirnicom koja poboljšava rad srca, piše National Geographic.

Jedna studija je pokazala da šolja svježih borovnica dnevno pozitivno utiče na nivo “dobrog” holesterola u krvi i smanjuje rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti.

Zbog visokog sadržaja vlakana, borovnice takođe mogu pomoći u regulisanju nivoa šećera u krvi i smanjenju telesne težine.

Kada govorimo o funkcijama mozga, nutricionisti takođe savetuju da obratite pažnju na nar, pomorandže i brusnice.