Razvoj obrazovnog sistema u Bosni i Hercegovini se nije promijenio već 20 godina, tačnije nema promjene još od završetka rata, osim promjene sa osmogodišnje osnovne škole, prelazi se na devetogodišnje.


Možda bi kao promjene mogli navesti veći broj privatnih škola, dok se državne škole sukobljavaju sa odabirom jezika ili izborom pisma, metode pročuvanja nisu evoluirale, a bosanskohercegovačno ulaganje u nauku je 0.007%. I bez obzira u kojem dijelu BiH živjeli postoji samo jedan pristup, način rada i plan i program po kojem đaci uče.

Istovremeno, Svjetski ekonomski forum svake godine koristeći se cjelokupnom ekonomskom i razvojnom politikom svake zemlje svijeta rankira po 12 stubova kompetentnosti u kojoj su uklječena i makro-ekonomija, okoliš, infrastruktura, zdravlje i osnovno školstvo, kao i učinkovitost tržišta rada.

Business insider je istražio podatke o školama u svakoj zemlji i donio rezultate gdje su istražili najbolji obrazovni sistem. Niti SAD ili UK nisu uspjele ući u 11 najboljih.

Najbolje ocijenjene zemlje:

11. Japan: 5.6

Japan je na vrhu liste po pismenosti, nauci i matematici u Organizaciji za ekonomiju, kooperaciju i razvoj (OECD). Učenici idu šest godina u osnovno, tri godine kroz mlađu srednju školu i tri godine u srednju školu prije odluke gdje bi željeli da studiraju. Srednja škola nije obavezna, ali je upis u srednje škole 98%.

10. Barbados: 5.9

Vlada Barbadosa je investirala u edukaciju koja je rezultirala rastom od 98% u pismenosti, jedna od najvećih u svijetu. Osnovna škola je od četiri do jedanaest godina, zatim srednja škola od 11 do 18. Većina škola da li osnovnih ili srednjih je u vlasništvu same države.

9. Novi Zeland: 5.6

Osnovno i srednje obrazovanje u Novom Zelandu su od pete do 19. godine, sa obaveznim školovanjem od šeste do šesnaeste godine. Postoje tri tipa srednje škole u Novom Zelandu: državno školstvo koje broji oko 85% populacije, državno-integrirana škola u kojoj su privatne škole integrirane u državu, ali imaju poseban zakup i tu je 12% učenika i privatne škole u koje ide tri posto učenika.