Ovo su četiri najčešća studentska pitanja

Ovo su četiri najčešća studentska pitanja i odgovori na njih.


Confused student learning in classroom
Foto: Envato

Mnogi studenti imaju različite sisteme učenja, različit pristup obavezama, način razmišljanja i zabavljanja. Međutim, svaki student sebi postavlja četiri opšta pitanja na koja žele da imaju najpreciznije odgovore. Mi smo pokušali da odgovorimo na ta pitanja kako bi vam bili od koristi.

1. Kada učiti?

Vrijeme kada ste za učenje najproduktivniji ne može odrediti niko do vas samih. Većina studenata je mnogo produktivnija u prepodnevnim i popodnevnim satima, mada nije mali broj ni onih kojima učenje noću bolje polazi za rukom. Naučnici pak smatraju da je organizam najbudniji i najproduktivniji u prepodnevnim časovima, te su oni preporučljivi i za učenje i za bavljenje sportom. Tada bi trebalo da smo puni energije. Ipak, ne funkcionišu svi isto, zato osluškujte sebe i sami sebi odredite vrijeme za učenje, piše najstudent.com.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

Ukoliko imate više predmeta kojima treba da se bavite u toku dana, prvo odvojite vrijeme za najteže i najdosadnije. Uvijek ima onih ispita, koje čim krenete da radite, prispava vam se. Zato, dok se osjećate najodmornijim, usredsredite se prvo na njih. Nakon toga možete da se posvetite onim predmetima koji su vam zanimljivi.

2. Koliko učiti?

Koliko ćete vremena provesti nad knjigom i koliko vam je vremena potrebno za postizanje zadovoljavajućih ili odličnih rezultata zavisi isključivo od vas samih. Ipak, preporučuje se da na sat vremena predavanja kojem ste prisustvovali dođe dva sata učenja. Što znači da ako na predavanju dnevno provedete četiri sata, treba da posvetite osam sati učenju onoga što ste slušali. To naravno ne znači da to treba da bude istog dana, već da je to optimalno vrijeme za savladavanje gradiva.

3. Gdje učiti?

I vaše tijelo i vaš um reaguju na mjesto gde se nalazite. Ležanje na krevetu diktira mozgu poruku: „Vrijeme je za spavanje”. Sjedenje za stolom sa tanjirom šalje poruku: „Vrijeme je za ručak”. Ulazak u biblioteku gdje svi uče, gde je svjetlo idealno i gdje nema buke asocira samo i jedino na učenje. To ne znači da morate da učite u čitaonici ili biblioteci, ali je veoma važno da vas ambijent u kome se nalazite pokreće na učenje i da vam ništa ne odvraća pažnju.

4. Kako stvoriti uslove za učenje?

Koncentrisati se na neki zadatak je isto toliko važno, koliko i izdvojiti vrijeme, odabrati odgovarajući ambijenti i imati želju za postizanjem uspeha. Najprije je važno da uspostavite dogovor sa osobama sa kojima živite (roditeljima, braćom i sestrama, cimerima, emotivnim partnerima itd.) oko rasporeda aktivnosti. Imanje prostora za rad u kome vas niko neće ometati je neophodno za izvršenje vaših obaveza i postizanje željenih rezultata. Obezbjedite sebi neophodan mir i radnu atmosferu.

Dok učite isključite zvuk na mobilnom telefonu, zatvorite prozore za četovanje na računaru, isključite televizor i usredsredite se. Muzika je preporučljiva kao stimulans za rad i koncentraciju, nju možete da ostavite. Za sve ostale ometajuće zvukove se „isključite”.

Naučite da kažete „ne” žurkama i izlascima u periodu kada spremate ispite. Noć provoda znači izgubljeni sljedeći dan za učenje. Razmislite možete li to sebi da priuštite ukoliko vam se bliži ispitni rok. Vaši iskreni i bliski prijatelji će vas razumeti ako nemate vremena za viđanje dok učite.

I kada sve ovo sagledate, možete da zaključite da je najvažnije da osluškujte sami sebe. Vi sami najbolje znate odgovore na ova pitanja, samo je potrebno da prođe neko vrijeme, da se ustalite u svojim radnim navikama i organizujete svoj studentski život. Tada ćete raditi sve kako treba i koliko treba i onako kako vama to odgovara, bez da konsultujete i jedno jedino pravilo.