Muzika utječe na raspoloženje i povećava sposobnost pamćenja

Zvučni zapis povećava naš interes za gradivo i aktivira informacije, a može utjecati i na usredotočeno učenje u kojem se rječnik lii materijal za čitanje brže apsorbiraju, kažu naučnici.

 Muzika utječe na raspoloženje i povećava sposobnost pamćenja

Odavno je poznato da muzika ima utjecaj na mozak; slušanje ‘pravih’ melodija može izazvati promjene raspoloženja, a onima koji se muzikom služe da se odmaknu od svakodnevnih problema, može čak i poboljšati kvalitetu života. Sve veći broj istraživanja tako pokazuje da utjecaj muzike na mozak ide dalje od utjecaja na samo raspoloženje, te da muzika dokazano povećava kognitivne sposobnosti.

Istraživanje sa Univerziteta Stanford pokazalo je tako da muzika ne samo da pomaže u učenju, već kod slušatelja povećava usredotočenost.

– To najbolje vidimo u koncertnom okruženju, kad različiti pojedinci slušaju muziku s jednakom pažnjom”, objasnio je autor studije i izvanredni profesor psihijatrije i nauka o ponašanju, Vinod Menon. Dok slušatelji hvataju i najmanje, suptilne razlike u glazbi, povećava se njihova pažnja prema melodiji i okruženju u kom se nalaze, kaže Menon.

– Prijelazi između muzičkih pokreta nude idealno okruženje za proučavanje promjenjive aktivnosti u mozgu tijekom procesa slušanja muzike, dalje je objasnio student diplomskih studija neuroznanosti Devarajan Sridharan.

Profesori sa Univerziteta Johns Hopkins su pak ustanovili kako muzika također može pomoći u zadržavanju naučenih informacija, pa predlažu da se ona pušta  u učionicama, kako bi se stvorilo pozitivno iskustvo učenja i poboljšale memorija i pažnje.

– U aktivnom učenju (u kojem svira muzika tijekom učenja nekog novog koncepta) ona stvara zvučni zapis za aktivnost učenja, objasnio je Chris Boyd Brewer u svojoj knjizi Music and Learning (Muzika i učenje), čiji je odlomak objavljen na web stranici sveučilišta:

– Zvučni zapis povećava interes za učenjem i aktivira informacije, a muzika također može utjecati na usredotočenost kod učenja u kojem se rječnik i materijal za čitanje brže apsorbiraju.

Veće uključivanje gmuzike u učenje pomaže u koncentraciji i zadržavanju informacija, a razne pjesmice koje se uče u osnovnoj školi  omogućavaju učenicima da bolje koriste memoriju dok su u učionici, slažu se profesori, piše portal Mic.com.