Kako da se riješite popodnevne pospanosti

Ukoliko vam dan počinje u osam ili devet ujutru, već oko dva, tri sata ćete osjetiti izuzetan umor, pospanost i nedostatak fokusa i energije. Ukoliko ne želite da popijete ko zna koju kafu po redu, evo nekih savjeta kako da se razdrmate.

13.02.2016.
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Neka hidratacija bude prioritet

Ovo ste čuli mnogo puta i nije nikakva novina, samo je se treba pridržavati. Potrudite se da ne posegnete za kafom, već konzumirajte čaj ili vodu sa limunom. Neka flaša sa vodom bude u vašem vidnom polju kako biste imali stalan podsjetnik za hidrataciju, savjetuje MSN.

Protegnite se

Ukoliko sjedite cijeli dan, to nažalost može značiti haos za vaše tijelo, um i produktivnost. Česte pauze za istezanje povećat će cirkulaciju krvi i hranljivih sastojaka u vašem organizmu. Na taj način podstičete svoju pozitivnu energiju.

Energetski obrok

Ukoliko želite da budete uspješni u danu, nikako ga ne treba započeti šećerom. Ujutro izbjegavajte krofne i šećerne ceralije i opredijelite se za kaše sa sjeckanim orasima i jajima ili avokado i tost sa žitaricama. To će vam pomoći da pregurate jutro bez gladi. Neka vaš ručak sadrži puno ugljenih hidrata sa mnogo vlakana, povrća i proteina. Balansirajte ugljenje hidrate i proteine kako biste održali nivo energije za cijeli dan. Pojedite činiju žitarica ili braon pirinča sa hranom bogatom proteinima kao što je povrće, leblebije ili tuna. Dodajte malo kozijeg sira ili avokado. Neka to bude vaš popodnevni energetski obrok.

Ne oslanjajte se na oskudne porcije

Voćni jogurt ili jedna jabuka ne mogu da vam zamjene obrok iako izgledaju kao zdrava zamjena za ručak. Naše ćelije dobijaju energiju kalorijama, stoga morate jesti dovoljno. Nemojte mijenjati užinu i obrok.

Uzmite odgovarajuće grickalice

Ukoliko pojedete po malo na svakih par sati održavaćete nivo šećera u krvi na dobrom nivou. I u grickalice, kao i u obroke, treba da uvedete proteine kako biste otklonili glad. Izbjegavajte hranu koja će izazvati pad energije kao što su gazirana pića i bombone. Ukoliko imate želju za nečim slatkim posegnite najbolje za kockicom crne čokolade. Kakao ima supstance koje pospješuju protok krvi i kiseonika do mozga, a koji pospješuju funkcije mozga. Dobra ideja je zeleni frape sa špinatom, bananom, puterom, bobicama i mlijekom badema. Sve možete da obogatite omiljenim proteinima u prahu.

Napravite predah

Izađite napolje na vazduh i sunce i prikupite malo vitamina D. Promjenite okruženje i gledajte lijepe pejzaže. Na ovaj način smanjićete nivo stresa i odagnaćete zamor mozga. Studije kažu da samo 20 minuta dnevno u prirodi može da vas napuni energijom za cijeli dan, uglavnom zbog prisustva zelenila.

Dišite

Kada ste u nedoumici ili pod stresom veoma je dobro da se odvojite od računara i na par minuta opustite um i tijelo. Disanje je od suštinskog značaja za mentalno i fizičko zdravlje. Duboko disanje će prokrviti vaš organizam, smiriće vas i donijeti vam potrebnu energiju.

(AKTA)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.