JU Studentski centar Sarajevo: U prošloj godini preko studentskog servisa angažirano 1.000 studenata

U okviru JU Studentski centar Sarajevo godinama postoji studentski servis putem kojeg se posreduje i omogućuje privremeno i povremeno zapošljavanje studenata.


Slaba zainteresovanost firmi za zapošljavanje studenata; Foto: Oslobođenje
Slaba zainteresovanost firmi za zapošljavanje studenata; Foto: Oslobođenje

U okviru JU Studentski centar Sarajevo godinama postoji studentski servis putem kojeg se posreduje i omogućuje privremeno i povremeno zapošljavanje studenata.

Međutim, njegov rad, prema riječima Emira Kadrića, direktora ove javne ustanove, odvija se u otežanim okolnostima jer ne postoji zakonska regulativa za egzistiranje studentskog servisa kako je to svugdje u svijetu regulisano, prenosi “Oslobođenje”.

On naglašava da je jako bitno raditi na pozicioniranju studentskog servisa u okviru studentskih centara po principu jedan univerzitet, jedan servis.

– Tada bi taj servis bio zaista agencija koja bi posredovala u radnom angažovanju studenata, da u slobodno vrijeme mogu da se pojave na tržištu radne snage za obavljanje privremenih poslova i da za taj rad dobiju određenu naknadu. Istovremeno, servisi bi bili u poziciji da obezbijede određeni nivo provizije koja bi se kvalitetnim usmjeravanjem i kontrolom koristila za poboljšanje studentskog standarda. Od toga bi se naprimjer mogao kupiti dodatni broj deka, čaršafa, jastuka, jogija, napraviti igralište i slično. Svugdje u svijetu to je tako. Imamo dobrih primjera iz susjedstva gdje vidimo da su se studentski servisi koji egzistiraju na ovaj način čak pretvorili u investicijske firme i time omogućavaju da studenti kada završe studij mogu dobiti zaposlenje, kaže Kadrić.

Rukovodilac Studentskog servisa Kasim Muminović navodi da je u posljednje vrijeme veoma mala zainteresovanost firmi za angažovanje studenata za rad preko studentskog servisa.

– U odnosu na zadnjih deset godina, u ovoj se vrlo malo angažovalo studenata preko servisa. Prošle godine je bilo 1.000 angažiranih studenata. Uglavnom su radili u trgovačkim centrima gdje su obavljali marketinške poslove i prezentacije proizvoda, te u nevladinim organizacijama na poslovima predstavljanja njihovih programa. Cijena rada zavisi od dogovora sa poslodavcem i uglavnom se dnevnica kreće od 30 pa do 50 KM. Studenti koji su radili na prezentacijama proizvoda u centrima su zadovoljni ovim poslom, jer im ostane dovoljno vremena da mogu ići na predavanja na fakultet i da mogu učiti, ističe Muminović.

(oslobodjenje.ba)