Evropski i međunarodni stručnjaci za visoko obrazovanje konstatovali su da je BiH posvećena implementaciji bolonjskih reformi, a posebno da budu u skladu sa evropskim standardima i smjernicama u oblasti osiguranja kvaliteta s ciljem pridruživanja evropskom prostoru visokog obrazovanja.


Evropski i međunarodni stručnjaci za visoko obrazovanje  konstatovali su da je BiH posvećena implementaciji bolonjskih reformi, a posebno da budu u skladu sa evropskim standardima i smjernicama u oblasti osiguranja kvaliteta s ciljem pridruživanja evropskom prostoru visokog obrazovanja.

Ovo je, između ostalog, istaknuto tokom prezentacije preporuka evropskih eksperta održane u srijedu, 26.02.2014. godine, u sjedištu Delegacije Evropske Unije u Sarajevu. Preporuke su rezultat analize zakonskih propisa u okviru prve komponenta projekta “Jačanje institucionalnih kapaciteta za osiguranje kvaliteta”, koji predstavlja twinning partnerstvo između BiH i Austrije i koji Evropska unija finansira iz sredstava Instrumenata za pretpristupnu pomoć (IPA 2011) u iznosu od 1 milion eura.

Na preporukama su radili i predstavili ih ugledni stručnjaci iz oblasti visokog obrazovanja: Achim Hopbach, generalni direktor Agencije za osiguranje kvaliteta i akreditaciju Austrije (AQ Austria) i bivši predsjednik ENQA-e, Peter Findlay, pomoćnik direktora Agencije za osiguranje kvaliteta u visokom obrazovanju Velike Britanije (QAA) i međunarodni recenzent ENQA-e, Adi Kovačević, konsultant Agencije za osiguranje kvaliteta i akreditaciju Austrije za jugoistočnu Evropu, Bastian Baumann, samostalni savjetnik za visoko obrazovanje i međunarodni recenzent ENQA-e i Alexander Kohler iz Ministarstva za nauku i istraživanje Austrije koji je i rukovodilac twinning projekta ispred EU a iz zemlje članice EU, Austrije.

Generalni direktor Agencije za osiguranje kvaliteta i akreditaciju Austrije Achim Hopbah izjavio je da, iako je Okvirni zakon za visoko obrazovanje u BiH u skladu sa bolonjskim reformama, ipak postoje određeni nedostaci i nedosljednosti u implementaciji zakona u praksi, zbog čega su evropski stručnjaci izdali preporuke za dalji razvoj eksternog osiguranja kvaliteta u BiH.

Stručnjaci smatraju da bi bilo korisno objasniti dalje korake koji se odnose na provođenje Okvirnog zakona, te dosljedan prenos u druge relevantne propise u BiH.

– Želim naglasiti da mi ne predlažemo prenos bilo kakvih nadležnosti, već preporučujemo usklađivanje propisa na svim nivoima i da se implementacija tih propisa harmonizuje, dodao je Hopbah.

On je izrazio uvjerenje da je ovaj tvining projekat odlična prilika da se osiguranju kvaliteta u visokom obrazovanju u BiH doda evropska dimenzija.

– Ukoliko se svi akteri dogovore o dosljednoj implementaciji u akreditaciji u skladu sa Okvirnim zakonom i u skladu sa evropskim standardima, uvjereni smo da će BiH napraviti veliki korak prema integraciji u sistem evropskog visokog obrazovanja, naglasio je Hopbah.

On je naveo da bi to značilo priznavanje univerziteta iz BiH u evropskom prostoru visokog obrazovanja, te podršku priznavanju onih diploma koje ti univerziteti dodjeljuju.

Direktor Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta  Husein Nanić i rukovodilac twinnig projekta iz zemlje korisnice, BiH istakao je da će ciljevi iz bolonjske deklaracije biti prioritet u visokom obrazovanju.

On je naglasio da je pred BiH izbor da svoje visoko obrazovanje, primjenom i implementacijom preporuka eksperata,  kroz proces akreditacije, uskladi sa evropskim standardima i postane dio evropskog prostora kompetencija i znanja ili da  visoko obrazovanje u BiH ostane potpuno izolovano od ostatka svijeta sa svim posljedicama koje iza toga slijede.

Alexander Kohler, rukovodilac twinnig projekta iz zemlje članice, Austije,rekao je da je pred BiH još dug put u smislu postizanja evropskih standarda i smjernica u praksi. On je obećao dalju podršku znanju u BiH, naglasivši da je odgovornost za provođenje reformi ipak na BiH i njenim akterima.

Projekat “Jačanje institucionalnih kapaciteta za osiguranje kvaliteta u visokom obrazovanju”a sastoji se od četiri komponente. Njegova realizacija počela je u septembru prošle godine i trajaće do septembra 2015. godine. Cilj je povećanje mobilnosti i zapošljavanje radne snage. poboljšanjem kvaliteta visokoškolskih ustanova u skladu sa bolonjskim procesima, saopšteno je iz Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta BiH.

(hea.gov.ba)