Greške koje pravimo dok radimo ili učimo od kuće, a ostavljaju loš utjecaj

Rad od kuće može biti produktivan, donijeti veće zadovoljstvo i produktivnost, no samo ako se prema njemu ophodimo na pravi način i ne pravimo neke od osnovnih grešaka.


work from 1586783499

Kako bismo izvukli maksimum iz rada ili učenja od kuće moramo se pridržavati nekih osnovnih pravila koja će nas održati u pravom kolosijeku. Ako bismo ih počeli kršiti, naša rutina i produktivnost počeli bi se urušavati.

Donosimo vam pet najosnovnijih pogrešaka koje trebate izbjeći.

1. Nema pravila oblačenja

Naučno je dokazano da odjeća utječe na raspoloženje, nivo energije, pa čak i na način razmišljanja. Shodno tome nošenje opuštene odjeće ili pak odjeće u kojoj spavamo, za vrijeme obavljanja posla, može za najblažu posljedicu imati nekvalitetnost obavljenog posla. Da bismo to izbjegli preporučljivo je stvoriti rutinu te dok radimo ili pohađamo nastavu od kuće, nositi nekoliko kompleta odjeće koji su nam za to namijenjeni.

to do 1586783569

2. Ne praviti raspored

Ostajanje kod kuće stalno i obavljanje svakodnevnih aktivnosti koje uobičajeno radimo na drugim mjestima, iz udobnosti svog doma, može stvoriti zonu konformizma. Neće postati neuobičajeno leći kasno, ne jesti redovno i regularno, ili pak obaveze odlagati do posljednjeg trenutka s obzirom da nas niko ne nadzire. No, to za sobom ne povlači dobre rezultate. Bitno je napraviti dnevni raspored, te jesti zdravo, baviti se fizičkim aktivnostima, ali i spavati redovno. Odlaganje stvari do posljednjeg trenutka samo stvara pritisak i nepotrebnu anksioznost koju možemo izbjeći napravimo li svakog jutra “To do” listu.
Pored ovoga vrlo je bitno imati i orgarizovan radni prostor, na kojem se ne nalaze stvari koje odvlače pažnju.

3. Ne uspjeti objasniti porodici ozbiljnost posla

Često se nađemo u situaciji u kojoj odložimo obavezu kako bismo ispunili nešto što od nas traži član porodice ili druga nama draga osoba. To može prijeći u naviku ljudima kojima izlazimo u susret te naposljetku nećemo biti u mogućnosti obavljati svoj posao i zadatke kako treba bez ometanja. Zato je vrlo važno postaviti standarde, prioritete, te iste iznijeti svojim najmilijima.

4. Miješanje poslovnog i ličnog vremena

Kod rada od kuće posao i lični život se neprestano isprepliću, ponekad možemo dobiti i osjećaj da non-stop obavljamo posao, jer neprekidno mislimo o njemu. Bitno je pronaći umjerenu granicu i pridržavati je se, ukloniti sve smetnje lične prirode od sebe za vrijeme obavljanja rada, ali i pronaći vremena samo za sebe, u kom se nećete obazirati na stvari koje nisu od krucijalnog značaja u tom trenutku, te ćete se samo prepustiti stvarima koje vašoj ličnosti pričinjavaju zadovoljstvo. Pronađite tačku i granicu organizovanosti, ali nemojte niti jednoj od strana dati prevelikog značaja na uštrb druge.

work home 1586783716

5. Upadanje u rutinu

Upadanje u rutinu nije nerijetka stvar. Čak i ako ste zaljubljeni u svoj posao, može vam se desiti da nakon nekog vremena prestane osjećati motivaciju jer vam se svaki dan krene činiti istim. Još jedan dodatak koji tu mogućnost čini većom je to što niste okruženi ljudima i sve zabavne i nove stvari koje vam se mogu desiti ovise jedino o vama. U normalnim okolnostima, koje nisu potpuna izoliranost zbog pandemije virusa, ova greška je lako rješiva, samim tim što ćete promijeniti svoju okolinu, otići prošetati ili vidjeti se s prijateljima. No, u ovom slučaju preporučujemo, da pogledate neki film, pozovete prijatelje na videocall, ili se pak počnete baviti novim hobijem kao što je primjerice kuhanje. Mozak možemo zavarati i tako što ćemo promijeniti ili pomjeriti raspored stvari sa svoje dnevne liste, koje nisu neophodne.