Procijenjeno je da smo ugrubo izloženi sa jedanaest miliona informacija u svakom trenutku. Međutim, naši mozgovi mogu da se nose sa samo četvrtinom tih podataka. Drugim riječima, veliki dio ovih informacija se filtrira kroz periferno sočivo koje kontroliše naš um. Međutim, ukoliko ne pazimo, mi možemo nenamijerno da donesemo odluku zasnovanu na iracionalnim mislima – odnosno predrasudama.

Niko nije imun na predrasude. To je podsvjestan odgovor za ublažavanje strahova, zaštitu sopstvene ličnosti i rezultat je dugogodišnje borbe našeg uma sa povezivanjem činjenica i asocijacija. Ali, kako bismo osigurali da donosimo najbolje moguće odluke mi možemo da procijenimo sve činjenice prije nego što donesemo zaključak.

Evo četiri različita načina pomoću kojih možete da pobijedite predrasude, a koje je preporučio doktor Brajan Vele, član Googleovog analitičkog tima.

Struktura za uspjeh

Gdje manjka strukture u sistemu, ima više prostora za predrasude. Da biste se zaštitili, osigurajte se da na vrijeme artikulišete očekivanja i razjasnite uslove. Posebno kada definišete kako uspjeh izgleda u određenoj ulozi, šta definiše uspješni intervju i šta garantuje odličnu pohvalu o radu. Što je proces uredniji i pregledniji, to će vam lakše biti da ostanete objektivni prilikom donošenja odluka.

Prikupite podatke

Ako je prvi korak da priznate da imate problem, onda je sljedeći da otkrijete gdje se on tačno dešava. Jedini način da rešite potencijalne predrasude koje možete gajiti je da ih „ocijenite“ u startu. Ako već niste, uložite u alate koji prikupljaju podatke o vašim ljudima. Ovo može biti organizacijska demografija, metrika učinka i ‘feedback’ o intervjuu.

Ocijenite suptilne poruke

Čak i najmanji detalji mogu poslati indirektnu poruku potencijalnim kandidatima i zaposlenima.  Na primjer, recimo da prikupljate podatke koji su reprezentativni o vašim radnicima. Da li oni zaista naglašavaju različitost? Koji su radnici najčešće nagrađivani u vašoj organizaciji?

Neka svi budu odgovorni

Postoji način da nesvjesno učinimo svjesnim. Međutim, to zahtijeva da stvorite svijest oko predrasuda i sve smatrate odgovornim. Postoji nekoliko predrasuda koje direktno utiču na radno mjesto.

Predrasuda privlačnosti – tendencija da idemo ka ljudima kojima smo slični (koji nas podsjećaju na nas same).

Halo efekat – Tendencija da nekoga stalno posmatrate u pozitivnom svijetlu jer ga volite ili im se divite.

Predrasuda percepcije – Tendencija da pravite stereotipe i pretpostavke koje onemogućavaju donošenje objektivnih odluka.

Predrasuda konfirmacije – Tendencija da tražite informacije koje potvrđuju prethodno uvjerenje ili pretpostavke.

Grupno razmišljanje – Tendencija da ljudi idu sa grupom prije nego da izražavaju svoje individualne misli i uvjerenja. Jedan od načina da se prisilite da ovo uradite je da zapišete stvari na papir i pitate druge za mišljenje prije donošenja zaključaka.

Na organizacijskom nivou, Google pravi kulturu koja razbija predrasude jer organizuje treninge i ohrabruje zaposlene da razmišljaju izvan kutije.

(BIZLife)