5 savjeta za poboljšanje emocionalne inteligencije

Emocionalna inteligencija sposobnost je da razumijemo vlastite osjećaje i njima upravljamo, kao i da razumijemo emocije ljudi oko nas i snalazimo se u svijetu razmjene osjećaja uopće. Psiholozi kažu da je emocionalna inteligencija ključna u odnosima s bližnjima, ali i u profesionalnom životu – prema jednom istraživanju, čak 90 posto veoma uspješnih poslovnih ljudi ostvarilo je i visok rezultat na testu emocionalne inteligencije.

14.07.2018.
ei.gif

Najvažnije je, međutim, što se na emocionalnoj inteligenciji može raditi. Želite li rasti i razvijati se, ovi savjeti će vam pomoći, piše Manager.ba.

1. Ojačajte svoju spremnost da izdržite negativne emocije

Ne zaboravite da nas čini upravo ono o čemu mislimo čitav dan! Stoga nijedan aspekt emocionalne inteligencije nije važniji od sposobnosti upravljanja negativnim emocijama, tako da nas ne zatrpaju i ne utječu na našu prosudbu. Možemo li promijeniti svoje osjećaje o nekoj situaciji ili događaju? Naravno, ali pod uvjetom da prvo promijenimo mišljenje o toj situaciji.

2. Trudite se ostati pribrani pod pritiskom

Slobodno primijenite neke od najstarijih tehnika čuvanja pribranosti – vježbajte brojanje do 10 prije nego što odgovorite brzopleto (a vidjet ćete da ćete uvijek smisliti bolji odgovor već kod broja 7), rashladite lice i ruke hladnom vodom i izađite na svjež zrak ako ste napeti, a ako reagirate tjeskobom i povlačenjem u sebe, prošetajte i napravite nekoliko aerobnih vježbi.

Kad ne možete razaznati koje su vas emocije preplavile – ljutnja, tuga, kajanje, nostalgija… pronađite mirni kutak u prirodi i povežite se s njom. Osjećaj veličine koja nas natkriljuje olakšat će trenutnu situaciju.

3. Usavršavajte sposobnost čitanja signala

Istraživanja pokazuju da ljudi razvijene emocionalne inteligencije mogu bolje protumačiti emocionalne, fizičke i verbalne izraze, što im pomaže u komunikaciji. Evo kako možete poboljšati svoju sposobnost tumačenja signala:

Kada ugledate izraz na nečijem licu, ne brzajte sa zaključcima. Smislite barem još jednu opciju osim one koja vam prva pada na pamet. Proširite perspektivu, bolje ćete čitati signale.

Ako je potrebno, pitajte osobe čije signale ne razumijete zašto se tako ponašaju, otvoreno pitajte i uporedite odgovore s govorom tela.

4. Vježbajte zauzimanje za sebe i naučite izražavati negativne emocije

Ima trenutaka u životu kada je važno postaviti granice, kada je važno reći svoje mišljenje, bez obzira na to slažemo li se s nekim. Recite “ne” bez grižnje savjesti i postavite prioritete. Kažite kako se osjećate.

Izbjegavajte rečenice koje počinju s “ti”, optužbe i presude kao što su “ti si…”, “trebao bi…”, jer takav stav stvara samo otpor.

5. Usavršavajte sposobnost izražavanja osjećaja u bliskim odnosima

“Kad netko tko vas voli izgovara vaše ime, ono zvuči drugačije”, kaže jedan četvorogodišnjak kojeg su pitali da objasni što znači kad te netko voli.

Izgovaranje nježnosti, odnosno izražavanje bliskosti također je vještina koja se uči. Ono može biti verbalno, ali i fizičko. Pokazujte emocije i ponašanjem – slušajte empatično osobu koju volite. Sve te aktivnosti učvršćuju vezu i izražavaju stav želje za bliskošću.

(STUDOMAT.ba)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.