Umberto Eco: Neprocjenjivi savjeti za pisce i one koji bi to htjeli da budu

"Ako mislimo da je naš čitalac idiot, ne bi trebalo da koristimo retoričke figure, ali ako ih upotrijebite i osjećate da treba da ih objasnite, onda esencijalno smatramo čitaoca idiotom. Zauzvrat, on će se osvetiti autoru nazivajući ga idiotom." ~ Umberto Eco


Umberto Eco Neprocjenjivi savjeti za pisce i one koji bi to htjeli da budu

Umberto Eco je neiscrpna inspiracija, i vrlo plodan pisac. U knjizi koju je pripremio za svoje studente „How to Write a Thesis“, a koja je zamišljena kao akademska pomoć za studente književnosti, Eco daje savjete za sve pisce, i one koji bi to htjeli da budu.

Advertisements

Dok u knjizi opisuje cio proces pisanja – od biranja teme do sprovođenja istraživanja, planiranja i revizije – u jednom dijelu Eco daje najdirektnije savjete o pisanju, a prenosi ih sajt BrainPickings.org.

– Nisi Proust. Ne piši duge rečenice. Ako ti dolaze na pamet, zapiši ih, ali ih prekidaj. Ne plaši se da ponavljaš subjekat dva puta, i kloni se previše zamjenica…

… Pseudo pjesnik koji piše svoju tezu u poeziji je jadan pisac (i vjerovatno loš pjesnik). Od Dantea do Eliota, kada avangardni pjesnici žele da govore o svojoj poeziji, pišu u čistoj prozi.

Eco onda postavlja pitanje:

– Da li si pjesnik? Onda ne juri fakultetsku diplomu.

(Veliki pisac proze William Styron je vjerovao da je visoko školstvo traćenje vremena za sve pisce.)

Advertisements

– Počinjite nove redove često. Radite to kada je potrebno, i kada tempo teksta to zahtijeva, ali što češće to bolje.

U sljedećem savjetu, koji je mogao da nazove „Nisi Hemingway“, Eco ohrabruje studente da traže mišljenje i kritiku od svojih mentora, i upozorava:

– Ne izigravaj usamljenog genija.

Eco piše i o lošim navikama pisca amatera:

– Izbjegavaj znak uzvika da naglasiš izjavu. To nije primjereno u kritičnom eseju… Dozvoljeno je jednom ili dvaput, ako je cilj da učinite da čitalac iskoči iz stolice i da mu obratite pažnju na žestoke izjave poput: „Obrati pažnju, nikad ne čini ovu grešku!“ Efekat će biti jači ako jednostavno kažete važne stvari.

(Bizlife.rs)