Digitalna revolucija u sve većoj mjeri zahvata i školske učionice. Jedna od najnovijih posljedica jeste i ukidanje pisanog pisma u osnovnim školama širom Finske od 2016. godine. Đaci će nakon toga koristiti samo štampana slova, ukoliko uopšte budu koristili olovku i papir, prenosi portal STUDIRAJeu.

Digitalna revolucija u sve većoj mjeri zahvata i školske učionice. Jedna od najnovijih posljedica jeste i ukidanje pisanog pisma u osnovnim školama širom Finske od 2016. godine. Đaci će nakon toga koristiti samo štampana slova, ukoliko uopšte budu koristili olovku i papir, prenosi portal STUDIRAJeu.

– Korištenje pisanog pisma i međusobno spajanje slova je za mnoge đake naporno, objašnjava Minna Harmanen sa finskog ministarstva obrazovanja. Ona također objašnjava kako se đaci previše koncentrišu na rukopis, te ne posvećuju dovoljno pažnje suštini napisanog. Takve probleme djeca ne bi trebali imati ukoliko od početka budu koristili kompjutere. Ovoj reformi se najviše raduju đaci, s obzirom na to da mnogo radije pišu na kompjuterima.

Po običaju, ono što je u Finskoj već uvedeno, u Švedskoj i nekim drugim zemljama je tema diskutiranja, pa je sve izglednije da će se i u Švedskoj ukinuti pisano pismo.

Naravno, postoje i kritičari koji smatraju da se pisano pismo i u budućnosti treba podučavati. Ne iz nostalgije, već zbog činjenice da su pisana pisma bolja za kognitivni proces učenja. Jedna od studija koja je provedena u Francuskoj ukazuje da djeca mnogo brže i bolje nauče čitati ukoliko se koriste pisanim pismom, u poređenju sa djecom koja koriste samo tastaturu. Do sličnog su saznanja došli i naučnici iz SAD-a, koji su ustanovili da studenti bolje pamte bilješke koje su napisane rukom.

(STUDIRAJeu/DiePresse)