Svjetski dan knjige: Druženje “Treća smjena s knjigom” održano na Sveučilištu u Mostaru

Na Sveučilištu u Mostaru održano je druženje "Treća smjena s knjigom".


druzenje s knjigom
Foto: BHRT

U povodu Svjetskog dana knjige i autorskih prava na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru održano je druženje “Treća smjena s knjigom” u okviru kojeg je održana radionica za djecu pod nazivom “Slušanje, čitanje i kazivanje priča”.

Profesor Antun Lučić sa Studija hrvatskog jezika i književnosti govorio je o važnosti knjige i kulture čitanja, saopćeno je iz mostarskog sveučilišta.

– Knjiga je prostor-vrijeme, umjetnička i znanstvena oaza, svojevrsno svjetovno svetohranište, gazofilacium. Ona proizlazi iz Objave i traje za Obećanje, taj neprevarljiv dragulj duha, oduvijek, u tijeku i za dolazeće doba. Večernji sati podsjećaju na Nikodema, učenika koji je dolazio Učitelju noću, neprimijećen, ali s obostranom nakanom da razluče vrijednih od nevrijednih pogleda. Radišna ‘treća smjena’ povezuju svakako stare i novije knjige, iz humanističkih i društvenih područja, uključuju se autori i njihova prava, tiskarstvo i nakladništvo, knjižnice i čitaonice, nikad posljednji studenti i profesori, raznoliki čitatelji i mladi, kazao je profesor Lučić.

Radionicu “Slušanje, čitanje i kazivanje priča” održali su Klub studenata hrvatskog jezika i književnosti “Franjo Milićević” i Udruga studenata psihologije “Mentalist” kao jedan od načina uspostavljanja i razvijanja bliskih odnosa između najmlađih i odraslih.

Student Ivan Dugandžić ispričao je djeci priču “Vuk i sedam kozlića”, zatim je studentica Ivana Miličević pročitala priču “Bremenski svirači”, a studentica Magdalena Lasić ukazala je na psihološku dobrobit čitanja i pričanja priča, kao i njihovu ulogu u izgradnji međuljudskih odnosa.

 – Prilikom pričanja priča djeci bitno je pokušati prenijeti emocije kroz čitanje i pričanje jer ih učimo o emocijama, o njihovoj revelaciji, te kada i kako je neku emociju bitno pokazati. Na taj način u njima budimo empatiju, učimo djecu ranom moralnom razvoju, što je jako bitno probuditi u što ranijoj dobi, kazala je Lasić.

Dodala je da je važno izlagati djecu različitim emocijama, ne samo onim ugodnim kroz sretne priče, nego da ih se u nekom sigurnom okruženju izloži emocijama kao što su strah, ljutnja, tuga jer ih se na taj način uči da su i to prirodne emocije.

Na radionici su sudjelovala djeca iz Centra za djecu, mlade i obitelj SPES. Posjetitelji su imali priliku pogledati kutak „Znanost kroz knjigu“ gdje su bile predstavljene publikacije profesora mostarskog Filozofskog fakulteta, piše BHRT.

Uz vodstvo Sanje Ledić djeca su razgledala knjižnicu Filozofskog fakulteta „Matija Divković“ koja broji više od 20 tisuća naslova, sudjelovali su u razmjeni knjiga, a svi prisutni dobili su i knjigu na dar.