Studentski savjeti: Pet savjeta za izgradnju samopouzdanja svakog studenta

Donosimo vam pet savjeta koji će vam pomoći u izgradnji samopouzdanja.


confident employer
Ilustracija: Envato

Svi smo bili u situacijama u kojima je dobar učinak od suštinskog značaja za postizanje naših krajnjih ciljeva. Ovo su događaji za koje se pripremamo, prolazimo kroz materijal naprijed-nazad, i posvećujemo mnogo vremena i truda da sve usavršimo do savršenstva. Ali onda se rokovi približavaju, stres se gomila, anksioznost i sumnje se uvlače, a nas obuzima užasan osjećaj da bi nešto moglo poći po zlu. Jedini način da se saberete i vratite na pravi put je da odbacite strah i podsjetite se da to možete. To je ono što je samopouzdanje.

Kada vjerujete svojim sposobnostima, možete se sa više sigurnosti uhvatiti u koštac sa životnim izazovima. Samopouzdanje je sredstvo koje može pomoći u održavanju motivacije i pozitivnog stava kada se nosite sa društvenim, emocionalnim, finansijskim i intelektualnim ograničenjima. Omogućava vam da se uključite u nove aktivnosti, prihvatite svoju kreativnu iskru i rizikujete da biste dobili ono što želite. To čini samopouzdanje vitalnim faktorom za uspjeh u ličnom, profesionalnom i akademskom životu.

Što se više osjećate samouvjereno, to bolje radite. To je moto kojeg svaki student treba da živi. Studije pokazuju da su samouvjereni učenici produktivniji, brže usvajaju gradivo i više su uzbuđeni da uče. Oni su željni da ulažu u posao koji rade na koledžu kako bi ostvarili svoje snove i ciljeve.

Evo nekih praksi u učionici koje mogu napuniti samopouzdanje učenika i pomoći im da izgrade sopstveni put ka uspjehu.

Ostanite na meti

Imati jasan plan akcije siguran je način da se poboljša nečija sposobnost da završi zadatak. Ako su studenti svjesni očekivanja kursa, smjernica i željenih ishoda učenja, oni mogu definisati sopstvene ciljeve i raditi na ispunjavanju tih standarda tokom čitavog perioda učenja. Sticanje osjećaja postignuća i osjećaj ponosa na posao koji ste obavili povećava njihovu unutrašnju motivaciju i posvećenost zadatku.

Ako su učenici od samog početka upoznati sa svojim konačnim ciljem, skloniji su da preuzmu odgovornost za svoj napredak i tako postanu autonomniji. Sposobnost da upravljate sobom i odredite svoje ponašanje jedan je od faktora koji u velikoj mjeri doprinose nečijem samopoštovanju i samopouzdanju.

Razmišljajte o dostignućima

Ljudi često gube odlučnost kada osjećaju da su njihovi napori uzaludni. Taj lažni utisak može da stvori poriv da se sve uradi brže, bolje, jače. Poenta je da podsjetite učenike da su još uvijek u zoni rasta, čak i ako se trenutno bore ili im nedostaje smisao za ono što rade.

Kada se osjećaju loše, lako je previdjeti ono što su već postigli. Kada nešto nauče i savladaju, jednostavno zaborave da te novostečene vještine nisu uvijek bile dio njihovog integralnog znanja. Isticanje poboljšanja učenikove inteligencije, sposobnosti i učinka do kojih je došlo tokom godina je odličan način da ih ohrabrite da idu naprijed.

Prihvati greške

Svaki akademski uspjeh zaslužuje priznanje i slavlje. Međutim, učenje je prilično teška vožnja, a neki gafovi na tom putu su neizbježni. Učenici treba da znaju da se prave greške ne stide. To je nešto što priznaš, popraviš i pređeš.

Važno je informisati učenike o oblastima na kojima treba da rade, ali instruktori ne bi trebalo da ispravljaju svaku grešku koju mladi naprave. Štaviše, bolje je ne miješati se mnogo tokom aktivnosti zasnovanih na učinku kao što su debate, prezentacije ili diskusije o projektu. Sramota koju doživljavaju pred svojim vršnjacima može izazvati osjećaj nesigurnosti i narušiti samopouzdanje učenika.

S druge strane, pismene zadatke treba detaljno provjeriti i ispraviti. Dobra ideja za studente koji žele da budu sigurni da njihovi eseji izgledaju besprijekorno je da koriste pouzdanu uslugu pisanja papira koja nudi profesionalnu pomoć za uređivanje i ponovno pisanje.

Prekini poređenje

Kad god postoji grupa ljudi, postoji poređenje. Ovo je životna činjenica koju ne možemo promijeniti. To je prirodan mehanizam procjene kako radimo na stvarima koje za nas imaju stvarnu vrijednost. Iako samopoređenje može biti demotivirajuće, ono takođe ima potencijal da razvije akademske heroje. Kada se fokus pomjeri sa neuspjeha učenika na specifične vještine i talente koji drugi možda ne posjeduju, to ne samo da povećava samopoštovanje učenika, već i podstiče aktivno angažovanje i dalje učenje.

Obuzdajte nadljudski stav

Učenici se često odlučuju da budu odlični u svemu. Žele da budu dobri u svakom predmetu, da dobiju bolje rezultate, da se ističu u vannastavnim aktivnostima, i sve to dok održavaju užurbani društveni život. Teško je održati tako odlučan niz osim ako ne znate kako da stisnete više od 24 sata u danu. Pretjeran rad u mnogim oblastima odjednom, umjesto da se fokusirate na najvažnije probleme, samo će od učenika učiniti da bude pod konstantnim stresom. Dakle, da biste izbjjegli razočaranje, bolje je imati realna očekivanja o tome šta neko zaista može da uradi, prenosi Studenti Alo.