07.05.2017.

“Studentima dajemo iPad, a našu diplomu cijene poslodavci diljem svijeta”

Na mariborskoj Almi Mater Europaea studenti na poklon dobivaju iPad, a za uspješno završene studijske programe ‘konvertibilnu’ diplomu sa žigom Europske akademije znanosti i umjetnosti, međunarodne akademske institucije koju poslodavci diljem svijeta doživljavaju kao garanciju kvalitetnog obrazovanja.


Kako zapravo funkcionira Alma Mater te što nudi studentima iz Bosne i Hercegovine u razgovoru za STUDOMAT.ba otkriva prof. dr. Jurij Toplak, dekan Europskih poslovnih studija i jedan od vodećih europskih eksperta za izborno pravo.

Možete li u kratkim crtama predstaviti Almu Mater Europaea našim studentima? Koja je poslovna filozofija AMEU?

Europska akademija znanosti i umjetnosti u Salzburgu dala je akademski i institucionalni patronat Alma Mater Europaea – Europski Center Maribor, čije se znanstveno djelo temelji na znanju 33 Nobelovih pobjednika i vrhunskih svjetskih profesora te predavača.

Alma Mater Europaea je europski centar visokoškolskog obrazovanja za sve one koji razumiju važnost kvalitetnog liderstva i uvijek nastoje biti među najboljima. U skladu sa svojom misijom – zadovoljenje potreba društva, tržišta i modernog načina života – Alma Mater Europaea (Sveučilište za liderstvo) nudi liberalni, interaktivni, metodološki i profesionalni pristup visokom obrazovanju. Naša poslovna filozofija počiva na međunarodnoj suradnji, cjeloživotnom obrazovanju, inovacijama, kreativnosti, proaktivnosti i osobnoj inicijativi… Stoga s AMEU izlaze visoko konkurentni stručnjaci i doktori znanosti s menadžerskim vizijama, čija su znanja i vještine izuzetno traženi na tržištu rada. Kao otvorena akademska zajednica zajedno sa svojim partnerima  radit ćemo na projektima nužnima za gospodarski i tehnološki razvitak, mir i demokraciju, održivi razvoj i ekološku ravnotežu.

Koje pogodnosti AMEU nudi svojim studentima u odnosu na konkurenciju?

Studij na Alma Mater nudi moderan i inovativan način studiranja. Kao prvo, studentima nudi fleksibilnost tokom studiranja, jer predavanja mogu pratiti uživo ili online. Studij podržavaju moderne tehnologije (e-indeks, e-učionica, e-pošta, SMS). Isto tako, naši studenti svoje znanje grade na učenjem kroz praktične radove. Studenti rade u malim skupinama, što se pokazalo veoma učinkovitim. Tim načinom rada ostvarili su bolju komunikaciju s profesorima i kolegama, te su dobili više znanja. Najbolji studenti svoje su projekte imali priliku razviti s profesorima, te su si kasnije ostvarili uspješnu karijeru. Naši predavači su međunarodno poznati stručnjaci s višegodišnjim iskustvom u struci i akademiji.

Studenti Europskih poslovnih studija tijekom studija moraju odraditi stručnu praksu. Osim toga AMEU svojim polaznicima omogućava sudjelovanje u nizu sveučilišnih programa s Erasmus partnerima diljem svijeta. Tako, studenti Europskih poslovnih studija tijekom studija odlučuju se za praksu preko Erasmus programa ili za stručnu ekskuziju u Brisel. Studente vodimo svake godine na stručnu ekskurziju u Brisel tijekom koje  posjete Europski parlament i Veleposlanstva. Slušaju predavanja uglednih ambasadora i imaju priliku dobiti savjete o svojim budućim karijerama od vrhunskih stručnjaka.

BiH obrazovanje je daleko od digitalnog društva, a dobar dio nastave na AMEU se odvija na daljinu, odnosno online. Što to konkretno znači za studente?

Nastava se izvodi sukladno modernom sustavu, putem kojeg se stječu najnovija teoretska znanja, najbolja iskustva iz prakse, a istovremeno je prilagođen i onima, koji su već́ zaposleni i nemaju mogućnost ni vremena svakodnevno prisustvovati predavanjima. Naime, predavanja se mogu pratiti uživo u predavaonici, uživo putem računala, ili tek kasnije putem video-snimki kojima mogu pristupiti preko internog sustava Moodle integriranog u najnoviji model Apple iPada. Studenti preko Moodle sustava dobivaju zadatke i literaturu, na kojima rade individualno tijekom ostatka tjedna, budući da su uživo predavanja tempirana petkom poslijepodne i subotom ujutro. Također, preko svog iPada studenti polažu ispite, čitaju stručne knjige, pišu  seminare, sudjeluju u raspravama s profesorima i ostalim studentima. Iskustva s inozemnih škola dokazuju da je studiranje i učenje koristeći prednosti nove tehnologije učinkovitije nego tradicionalno učenje.

U usporedbi sa studentima koji su učili iz tiskanih knjiga, studenti koji su kao alat za učenje koristili iPad uređaj zapamtili su više informacija te su pokazali viši stupanj snalažljivosti u praktičnom rješavanju postavljenih problema. Ovakav način obrazovanja rezultirao je pronalaskom boljih poslova u budućnosti. Zbog specifičnog programa i sistema održavanja nastave, studenti su tijekom studija razvili i nadogradili nove karakteristike koje su poslodavcima važne pri zapošljavanju: proaktivnost, brza reakcija, informiranost, dostupnost, on-line komunikacija te spretnost u korištenju nove tehnologije pri rješavanju tekućih problema.

Voditelj ste programa Europskih poslovnih studija na AMEU, kakve vještine i karijernu dobrobit mogu očekivati magistri europskih poslovnih studija. Koliko kriza Europske unije utječe na atraktivnost tog programa?

Europski poslovni studij diplomski je studij četvrte i pete godine prema bolonjskom sustavu. Na njega se mogu upisati svi koji su uspješno završili trogodišnji preddiplomski studij bilo kojeg smjera na nekom drugom sveučilištu ili veleučilištu ili visokoj školi ili su završili neki od sveučilišnih programa koji su bili na snazi prije uvođenja bolonjskog procesa. U nekim državama Europske unije četvrta i peta godina diplomskog studija nazivaju se magistarskim studijem nakon čijeg završetka se stječe naziv Magistar Europskih poslovnih studija. Ova titula odličan je kamen temeljac za početak i nadogradnju karijere. Tokom studija studenti posjete Brussels i EU institucije u sklopu ekskurzije. Iskustva nekih od njih govore da su im znanja i vještine koje su im na Almi Mater prenijeli vrhunski stručnjaci iz različitih područja, posebice Management, pomogli u karijernom napredovanju.

Krizu Europske unije doživljavamo kao izazov, odnosno priliku da zajedničkim akademskim naporom profesora i studenata i sami ponudimo rješenja na neke od problema s kojima se danas suočava koncept Europske unije. No, uvjeren sam kako upravo kroz ulaganje u obrazovanje i demokratski dijalog možemo nadvladati krizne situacije te nastaviti raditi na očuvanju i implementaciji plemenite ideje očeva- osnivača Europske unije, kao projekta ujedinjenje Europe mira i blagostanja.

Najčešći prigovori obrazovnim sustavima na ovom području je da su zastarjeli i neusklađeni s potrebama današnjeg dinamičnog tržišta rada. Jesu li manjkavosti sustava javnog obrazovanja vaše komparativne prednosti?

Nije nam cilj profitirati na manjkavostima javnog obrazovanja, no činjenica je da studenti koji biraju Almu Mater čine to jer su prepoznali da će na našim programima dobiti obrazovanje za perspektivna zvanja. Trudimo se biti dinamični i pratiti tempo koji diktiraju tržište rada i najnoviji trendovi u obrazovanju. Stoga kao predavače biramo vrhunske stručnjake iz raznih država. Budući da nam je cilj kvalitetno obrazovanje AMEU je fokusirana da kroz suradnju s univerzitetima s ovog područja, Europe i svijeta razvijamo nova znanja i implementiramo ih u praksi. Institucije javnog obrazovanja ne doživljavamo kao konkurenciju već sebe doživljavamo kao njihove partnere i korektiv, jer smo fleksibilniji odgovoriti izazovima digitalnog društva. Recimo, naša institucija konstantno bilježi rast zainteresiranosti kandidata za doktorske studije. Kad ih pitamo zašto su se odlučili baš za AMEU kažu da imamo ono što trebaju – kvalitetan interdisciplinarni doktorski program uz individualni pristup s mentorom.

Cjeloživotno obrazovanje postalo je mantra današnjeg svijeta, jer stalno moramo nadograđivati i osuvremenjivati svoja znanja i vještine kako bismo ostali konkurentni na tržištu rada. Koliko su potrebe za konstantnim ulaganjem u edukaciju svjesna ovdašnja ministarstva obrazovanja, ali i sami građani?

Smatram da su danas i političari i građani svjesni važnosti cjeloživotnog obrazovanja, no to uglavnom smetnu s uma kad treba odrediti prioritete u državnim/kućnim budžetima. Nažalost, mnogi građani doista nemaju takav životni standard da bi mogli izdvojiti novce za daljnje obrazovanje. Međutim, države nemaju pravo izgovarati se da nema dovoljno novaca za obrazovanje, jer izdvajanje u obrazovanje nije trošak već investicija u budućnost. Aktivne mjere prekvalifikacija i edukacija građana pokazale su se najefikasnijim državnim alatom u borbi protiv nezaposlenosti.

Kako bi obrazovanje učinila dostupnijim i onim građanima slabijeg imovinskog statusa, Alma Mater Europaea dodjeljuje i subvencije nadarenim studentima.

Veliki problem ovdašnjih akademskih zajednica je plagiranje, no prateći medije vidimo da toga nisu pošteđene ni razvijenije članice Europske unije, kako se vi na AMEU borite protiv te pošasti?

Kao i svaka obrazovna institucija koja drži do svog akademskog ugleda i kredibiliteta Alma Mater Europae ima nultu stopu tolerancije na plagiranje, a protiv te pošasti se borimo uz pomoć napredne tehnologije. S tzv. antiplagijatorskim softverom provjeravamo originalnost studentskih radova, počevši od seminara preko diplomskih radova do magisterija i doktorata. Plagiranje smatramo teškom povredom akademske čestitosti za koju su predviđene i stegovne mjere.

Kakvu interakciju imate sa studentima, odnosno koliko ste fleksibilni prema njihovim inicijativama te koliko upućeni u njihovu karijeru nakon što uspješno završe obrazovni ciklus na AMEU?

Osim vrhunskog obrazovanja, svojim studentima želimo pružiti i priliku ostvarivanja kontakata s budućim poslodavcima. Naš Karijerni centar podržava profesionalno napredovanje studenata kroz savjetovanje i mentorstvo, radionice za razvoj karijera, organiziranje izleta u poduzeća gdje se studenti mogu upoznati s različitim radnim okruženjima te pružanje mogućnosti stažiranja i zapošljavanja.

Budući da djelujete pod okriljem Europske akademije znanosti i umjetnosti koliko poslodavci (globalno) prepoznaju vrijednost AMEU diplome, je li to doista, kako kaže  slogan: ‘Vaš pasoš u svijet uspješnih’?

Na svim našim diplomama stoji žig Europske akademije znanosti i umjetnosti, globalno poznate i priznate međunarodne akademske organizacije, koja okuplja više od 1.800 vrhunskih znanstvenika i umjetnika, među kojima je i 33 nobelovaca. Poslodavci diljem svijeta taj žig doživljavaju kao preporuku, odnosno kao garanciju da su nositelji diploma AMEU vrhunski obrazovni kadrovi. O čemu mogu posvjedočiti mnogi naši bivši studenti.

(STUDOMAT.ba)