“Prema istraživanjima, 3/4 studenata ne zna skuhati jaje, a čak 50% ne zna pripremiti ni pire krompir.” Da li spadate u ovu skupinu?

Društvene mreže su postale i platforme na kojima i naši političari aktivno objavljuju svoje stavove, ali i vode promotivne kampanje.

Među osobama iz političkog i javnog života koje su aktivne na društvenim mrežama je i bivša ministrica znanosti i obrazovanje, profesorica na varaždinskome FOI-ju, Blaženka Divjak.

Kako sama navodi, često se postavljaju pitanja o uvođenju novih predmeta u škole, a poseban naglasak je na seksualnom i(li) zdravstvenom odgoju. Uz spomenute predmete, jedan ju je student preddiplomskog studija novinarstva upitao i za predmet “Domaćinstvo” te se profesorica u svojoj se objavi na svom službenom Facebook profilu statusu početkom mjeseca osvrnula na jedno istraživanje u koje ju je uključio student, piše Mojfaks.

Naime, on je napravio istraživanje u kojem je bivšu ministricu detaljnije pitao o predmetu “Domaćinstvo” koje je za vrijeme njenog školovanja bilo obavezno, dok je isto ukinuto prije dvadesetak nekoliko godina.

 – Je li sve na školi ili ipak i roditelji trebaju odgajati i obrazovati svoje dijete?, zapitala se Divjak na početku. Kako objašnjava, anketna pitanja bila su zanimljivo postavljena pa su je potaknula na osvrt o tome koja je uloga roditelja/staratelja u odgoju i obrazovanju djece.

Prvo pitanje počelo s “Nekad davno…”

Student novinarstva tražio je od profesorice Divjak općenito mišljenje o ovom predmetu te mišljenje o tome koliko je bio svrsishodan kad je bio obavezan. Kako navodi sadašnja profesorica na FOI-u, ona nije imala potrebe za slušanjem i polaganjem istog jer su njeni “roditelji insistirali da djeca (njen brat i ona) sve poslove u kući nauče raditi i obavljati. Od kuhanja i spremanja do izrade malih artefakata i radova izvan kuće, i pri tome nisu razlikovali ‘ženske i muške poslove'”, pohvalila se.

No, smatra da je pedmet bio zabavan i da bi mnogima i danas koristio.

 – Kao što sam napisala, nije mi sadržaj predmeta bio od neke posebne koristi, ali je bilo zabavno na nastavi budući da smo radili rukama, bili samostalni i odgovorni za proizvod, ali i radili smo na autentičnim ‘problemima’. Dakle, način učenja mi je bio zgodan, jer smo većinu ostalih predmeta izloženi ex cathedra nastavi, pojasnila je svoje stajalište Divjak.

Roditelji bi trebali aktivnije sudjelovati u odgoju i neformalnom obrazovanju djece

Prema njoj, izvedba određenog predmeta najbitnija je za kvalitetu odrastanja no aktivnu ulogu u određenim segmentima neformalnog obrazovanja morali bi imati i roditelji.

 – Također, roditelji trebaju više vremena kvalitetno provoditi s djecom pa i u kuhinju, pospremanju, modeliranju, šivanju itd. Ne može se sve prebacivati na školu, posebno ako se radi o vještinama potrebnima u svakodnevnom životu. A i roditelji bi usput mogli učiti istražujući, smatra profesorica Divjak.

¾ studenata ne zna skuhati jaje, a čak 50% ne zna pripremiti ni pire krompir

Ono što ju je šokiralo, bila je statistika koja kaže da se većina studenata ne zna snaći u kuhinji, čak i kad su najjednostavnija jela u pitanju.

 – Prema nekim istraživanjima, ¾ studenata ne zna skuhati jaje, a čak 50% ne zna pripremiti ni pire krompir. Mislite li da velika većina nije danas sposobna za samostalni život bez roditelja?, glasilo je pitanje koje je šokiralo profesoricu Divjak.

 – Za mene je to porazna spoznaja koja prije svega govori o tome da su roditelji i staratelji zanemarili odgoj koji treba djecu pripremiti za samostalni život. S druge strane, kako se skuha jaje ili pripreme i nešto složenijih jela, danas se može vrlo kvalitetno informirati na Internetu, samo treba imati volje za učenjem i istraživanjem, izjasnila je svoje stajalište uz napomenu kako ni ona na Matematici na PMF-u u Zagrebu gdje je studirala nije naučila ni približno svemu onome što joj treba u poslu, a niti za kvalitetan osobni razvoj.

 – Dakle, djeca i mladi trebaju usvajati samostalnost i odgovornost što uključuje i sposobnost istraživanja i rješavanja problema. Sadržaji na kojima će to učiti se mogu mijenjati. Jučer su to bili sadržaji iz Domaćinstva, danas možda iz Održivog razvoja, zaključuje profesorica Divjak.