Koji su to najveći problemi sa kojima se susrećete u učenju?

Prilikom učenja mogu se pojaviti brojni problemi. U nastavku će vam biti predstavljeni oni najčešći:

1. Stalno odlaganje početka procesa učenja. Niste motivisani. Nikako da sjednete, da “zagrijete stolicu”. Sve drugo vam je važnije.

2. Brzo odustajanje od učenja zbog drugih poslova, aktivnosti, obaveza ili provoda. Prijatelji vas zovu na rođendan, proslavu, žurku. Roditelji su vas zamolili da odete do prodavnice, da im pomognete u sređivanju stana… Sve su ovo sastavne aktivnosti života, ali mogu da ometaju proces učenja ako nisu dobro raspoređene u odnosu na učenje.

3. Neredovno učenje (kampanjsko učenje), učenje pred sam ispit… Dva mjeseca je do ispitnog roka, mislite da imate dovoljno vremena, odlažete početak učenja. Ovo je obično velika varka. Vrijeme do ispita brzo prođe, a vi se nađete u “neobranom grožđu” jer imate malo vremena da kvalitetno pripremite ispit.

4. Osjećaj brzog zaboravljanja i pomiješanosti naučenog. Često se dešava da se uči više od onoga što je optimalno za taj dan, često ne povezujete činjenice, informacije i znanja iz prethodnih sličnih predmeta, niste dovoljan broj puta ponovili gradivo, niste razjasnili najvažnije cjeline, izvukli teze za lekciju… Sve to može rezultovati u zaboravljanju pređenog, piše najstudent.

5. Strah od ispita je jedan od najvećih ometača procesa učenja. Još na samom početku učenja krećete da razmišljate o ispitu, o negativnom ishodu, slušate razne priče i govorkanja o ovom ili onom profesoru. Javlja se trema, nervoza, predispitni strah, a još niste završili proces učenja.

6. Učenje bez provjeravanja i ponavljanja gradiva. Prelazite gradivo samo čitanjem. Dok čitate sve razumijete, zadovoljni ste, mislite da će sve ostati u memoriji. To je druga varka u učenju. Učenje bez ponavljanja i provjeravanja je uzaludno učenje.

8. Nepostojanje vlastite organizacije gradiva. Niste napravili plan aktivnosti za predmet koji spremate. Ne postoji dnevni, ali ni sedmični ni mjesečni plan. Ne znate kad počinjete tog dana, koji dio aktivnosti je predviđen za učenje, a koji za slobodno vrijeme.

9. Postojanje velikih teškoća u razumijevanju gradiva. Niste bili na predavanju i niste čuli izlaganje profesora. Ili, bili ste na predavanju, ali ste “hermetički” slušali. Poslije predavanja niste razjasnili nerazumljive dijelove, nejasnoće, nove riječi i sl.

Niste razgovarali sa kolegama o obrađenoj temi… Rezultat su veliki problemi u razumijevanju gradiva.