Nova pravila Netflixa: Hoće li dijeljenje šifri uskoro biti zabranjeno?

Iako je godinama bila praksa da korisnici Netflixa dijele korisničke šifre drugima, zbog sve većeg broja konkurentskih platformi to bi se uskoro moglo promijeniti.


eating popcorn while watching a movie on the couch at home
Foto: Envato

U vrijeme kada su se filmovi prikazivali samo na fizičkim medijima, posuđivanje VHS kaseta nije bilo praktično, a kupovina je bila skupa. Pojavom DVD-a i Blu-Ray diskova nije ništa promijenila. No, pojava streaming platformi sve je promijenila.

Advertisements

Ukoliko imate pretplatu za neku streaming platformu, možete svoju šifru podijeliti nekome drugome bez problema. Razlog je jednostavan, a to je ušteda novaca. Nema restrikcija za dijeljenje šifri jer ne morate dati ni posuditi ništa što bi vam poslije nedostajalo.

Postoje pravila

Obično samo ljudi koji žive zajedno smiju dijeliti jedan streaming račun. To je propisano uvjetima korištenja većine platformi. Naravno, streaming platforme znaju da ne poštuju svi ta pravila.

Streaming servisi obično kažu da se njihov sadržaj smije gledati samo na uređajima u pretplatnikovu domaćinstvu i da je dijeljenje šifre s trećim stranama zabranjeno. Netflix je sada otišao i korak dalje. Od augusta 2022. godine testira naplaćivanje streaminga na dodatnim televizorima.

Test, koji je prvo proveden u pet srednjoameričkih i južnoameričkih država, trebao biti proširen i na druge zemlje. Istovremeno, od marta 2022. tri druge latinoameričke zemlje dobile su opciju dodavanja pod-računa za najviše dvoje ljudi izvan kućanstva.

Ono što je novo jeste što Netflix sada bilježi IP adrese i ID uređaja u pilot-projektu u Srednjoj i Južnoj Americi kako bi detektirao kršenje pravila. Takvo praćenje lokacije i uređaja ne bi bilo dopušteno u svakoj zemlji zbog pravila o zaštiti podataka.

Advertisements

Čak i ako korisnici krše pravila korištenja usluga platformi, ne krše zakon. Najviše što Netflix može učiniti je podnijeti građansku tužbu za naknadu štete, a po medijskom odvjetniku Severinu Riemenschneideru, takve tužbe “jedva da bi se isplatile” i značile bi “velik gubitak ugleda”.

S reklamama to više nije streaming

Česta praksa dijeljenja računa ima ipak finansijske posljedice za korisnike, po medijskom stručnjaku profesoru Marcusu Kleineru. To je zato što se plaća višom cijenom pretplate.

Priličan broj streaming servisa ove je godine povećao cijene pretplate. Istovremeno se pojavljuju modeli finansiranja s oglašavanjem.

Amazon je, na primjer, pokrenuo besplatan streaming servis Freevee, koji se oslanja na oglašavanje. Streaming tako postaje sve sličniji tradicionalnoj televiziji, rekao je Kleiner. Po njegovu mišljenju, “oglašavanje je smrt ideje streaminga”.

Netflix također isprobava taj način i uveo je pristupačnu pretplatu s oglašavanje, pri čemu je prisutna i mjera za ograničavanje dijeljenja računa i prodaju više plaćenih pretplata.

Uz to, kako bi prisilio ljude koji koriste dijeljenu šifru da plate, Netflix dopušta korisnicima da izvezu svoj profil sa svojom povijesti gledanja i popisima kako bi otvorili vlastiti račun, prenosi radiosarajevo.ba.