Najbolji studenti savjetuju: Šest trikova “hvatanje” bilješki na predavanjima

Sigurno vam se dogodila neka od sljedećih situacija - da profesor na ispitu pita više od onoga što se nalazi u udžbeniku, odnosno da za veću ocjenu zahtijeva da znate nešto što vam je ispričao na predavanjima, ili da vam je udžbenik takav da je apsolutno nemoguće iz njega učiti.


with notepad pen hands group people business conference modern classroom daytime
Ilustracija: Freepik / STUDOMAT

Rješenje tih problema je posjedovanje vlastitih bilješki iz kojih ćete učiti i pripremati se za ispit. Pa ipak, nisu sve bilješke dobre. Ukoliko imate naviku da pozajmljujete tuđe bilješke ili vaše ispadnu obimnije od svakog udžbenika, vrijeme je da nešto promijenite. Kao i sve druge vještine, tako se i vještina „hvatanja“ bilješki uči te se vremenom postaje sve bolji.

Iako ponekad na predavanjima nemate ni volje ni inspiracije da pazite šta profesor govori, a još manje da hvatate bilješke, znajte da su bilješke izuzetno korisne i da znatno smanjuju vrijeme koje će vam kasnije biti potrebno da određenu materiju naučite i pripremite se za ispit.

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

Jedna od velikih prednosti hvatanja bilješki jeste da vi upravo u tom trenutku zapravo i pamtite deo gradiva. Kasnije tokom faze učenja to gradivo je potrebno i obnoviti, ali zapisivanje ključnih stavki i teza je prvi korak ka uspješnom polaganju ispita, piše Najstudent.com

Kako biste brzo i lako savladali ovu vještinu, evo nekoliko korisnih savjeta.

notes 1604041984

1. Nije greška zapisati više

Na predavanjima bi zapravo i trebalo da zapišete što više detalja koji su vam neophodni da shvatite odgovarajuću materiju. Naravno, važno je i da to što ste zapisali bude smisleno i da ipak (koliko god je to u brzini moguće) ima neku strukturu koja će vam kasnije olakšati praćenje onog što ste zapisali. Kasnije ćete te bilješke pregledati i od zapisanog materijala izdvojiti prioritete.

2. Dolazite na predavanja informisani o tome o čemu ćete slušati

Za slučaj da vam je plan rada za tekući semestar dostupan olakšajte sebi praćenje predavanja i informišete se o temi kojom ćete se baviti. To naravno ne znači da treba unaprijed da učite ono što ćete tek slušati, već samo da se upoznate s nekim pojmovima. Tako će vam biti lakše da pratite predavanje i da shvatite šta je od suštinske važnosti da bude zapisano.

3. Razgraničite profesorove riječi i svoja razmišljanja

Studenti su skloni da tokom predavanja zapisuju svoja pitanja, mišljenja, razmišljanja. U kasnijoj fazi, to je koristan način da sebi nešto približite i razjasnite. Stoga je bitno da pored bilješki zapišete i neko svoje pitanje ili mišljenje kojim ćete se pozabaviti kada budete učili. Isto tako je bitno paziti kada se zapisuju i riječi profesora, ukoliko profesor koristi stručnu terminologiju nikako ne smete prepričavati profesorove riječi. Zapisujte novu terminologiju, da biste je lakše usvojili.

4. Zaboravite komplikovane sisteme bilježenja

Dovoljno je da po tačkama bilježite cjeline koje vam profesor izlaže. Kasnije vi možete koristiti različite sisteme organizovanja bilješki dok učite. Ukoliko vam je ipak lakše da u pisanju bilješki koristite ilustracije, poređenja, primjere, možete to činiti. Samo je važno da vam to bude razumljivo kada bilješke budete iščitavali.

5. Hvatajte ključne napomene profesora

Profesori često pokušavaju da obilježe najvažnije dijelove svog predavanja s frazama kao što su „ključna stvar u ovome jeste… ”, „posebno je važno napomenuti da … ” i „treba imati u vidu da … ”. Momentalno se uključujte u predavanje i zapisujte nakon ovih izgovorenih fraza, pošto se uglavnom uspostavi da to zaista i budu kasnije ključne stvari na ispitu.

6. Fokusirajte se na strukturu

Svako predavanje ima svoju strukturu: centralnu tačku s nizom stavki koje grade ovu tačku. Budite fokusirani na samu strukturu tako što ćete znati da prepoznate šta je centralna tačka, a šta su pomoćne stavke. Iz svojih bilješki pokušajte da nađete odgovor na pitanja: Šta je glavni fokus predavanja? Zašto se profesor odlučio baš za ove tačke kao centralni fokus predavanja?