Metoda učenja ČPČPP

Ukoliko ste još u potrazi za pravom metodom učenja pokušajte s ČPČPP metodom. Evo o čemu se radi.


Svako od nas ima određenu metodu i način učenja. Metode učenja su mnogobrojne i nije rijetkost da se student jako dugo “traži” tj, eksperimetira s raznim metodama koje će mu najviše odgovarati, prenosi x-ica.com.

Pisali smo o raznim metodama, a danas ćemo vas upoznati sa ČPČPP metodom.

Što je ČPČPP metoda?

Metoda ČPČPP predstavlja racionalno učenje, a sastoji se od:

Č = čitati površno prije usredotočenog čitanja,
P = pitati se koji je dio gradiva bitan,
Č = čitati svjesno koristeći vid i pamćenje,
P = pamtiti pročitano vlastitim riječima,
P = ponavljati zapamćeno nakon nekoliko sati ili nekoliko dana.

Početniku ovaj postupak može izgledati naporan i dugotrajan. Činjenica je kako mora proći neko vrijeme da se čovjek preusmjeri i odbaci stare navike čitanja. Ova metoda je više puta istraživana. Učenici i studenti koji su učili po metodi ČPČPP postizali su puno bolji uspjeh od onih koji su učili po svojim navikama.

KORAK: Č = Čitati na brzinu

Rezultat letimičnog čitanja je dobiti najbolji mogući pregled prije prelaska na detalje. Možda znaš za priču o čovjeku koji posjećuje nepoznati grad i prvo se penje na toranj kako bi ga odozgo pogledao i upoznao. Pritom prvo opaža uočljive građevine, kao što su crkve, šire ulice i druge specifičnosti kako bi kada izađe na ulicu lako mogao odrediti gdje se nalazi.

Kako steći takav pregled materijala za čitanje? Površno iščitavanje pruža ti uvid u to kako je knjiga ili gradivo koncipirano. Pročitaj predgovor i saznaj zašto je knjiga napisana. Na kraju svakog poglavlja često je dat sažetak. Taj sažetak je mudro pročitati na početku.

Ako ti ovo nije dovoljno kako bi stekao utisak, ‘preleti’ po gradivu. Čitaj naslove i uvodne pasuse. Ako se u tekstu nalaze tabele, grafikoni i slike, dobro ih pogledaj. U većini slučajeva to su brze i sažete informacije.

KORAK: P = Pitati se

Dobra su pitanja: Tko? Što? Gdje? Kada? Kako? Zašto? Na taj način ćeš se bolje skoncentrirati, jer se većina ljudi mnogo bolje sjeća činjenica koje su naučili odgovarajući na pitanja, nego onih koje su naučili napamet: postavljanjem pitanja otkrivamo vlastito neznanje ili “rupe” u znanju i nestrpljivo očekujemo odgovore autora.

KORAK: Č = Čitati

Imaj na umu da samo čitanje nije prvi, nego treći korak! Onaj tko želi postići bolje rezultate mora se držati sljedećih pravila:

Skoncentriraj se. Osiguraj mirno okruženje i udobno se smjesti bilo u ležeći, bilo u sjedeći položaj i čitaj brzo.

Pronađi glavnu misao – to je prva razina iščitavanja teksta. Ako ne pronađeš centralnu misao, druge razine čitanja nemaju bitan značaj. Istina je da je to ponekad teško, posebno kada moraš naučiti gomilu naoko nevažnih činjenica, ali u svakoj cjelini gradiva ili podtemi ipak postoji nešto što je glavno i najvažnije. Nađi to!

Podvlači i obilježavaj.

Podvlači se:

– ono što treba zapamtiti, odnosno ono što je novo, ali ne ono što već znaš,
– ono što pri ponavljanju želiš uočiti na prvi pogled – nemoj podvlačiti više od onoga što je stvarno potrebno.

Aktivno čitaj, budi skoncentriran – samu/og sebe uvijek ponovno podsjećaj na to da želiš razumijeti i zapamtiti pročitano.

Pazi na tabele, grafikone i ostale prikaze – često slika prikazuje puno više od onoga što se može iskazati riječima.

KORAK: P = Pamtiti

Pamti pročitano vlastitim riječima! Kada završiš sa čitanjem, podigni pogled s knjige i pokušaj svojim riječima objasniti ono što je autor želio reći. Ponavljanje gradiva svojim riječima poboljšava pamćenje. Nemoj bubati napamet!

Pamti pisanjem zabilješki sa strane – zabilježi sve ono što misliš da je važno uz rub stranice ili u bilježnicu. Glasno izgovaraj misli. Više od polovice ukupnog vremena učenja trebalo bi se pozabaviti drugim korakom (pitanjem) i četvrtim korakom (pamćenjem).

KORAK – P = Ponavljati

Svaki put kada naučiš nešto novo, odmah bi trebalo to ponoviti. Tako ćeš spriječiti da gradivo zaboraviš već istog dana. Detaljnija ponavljanja mogu uslijediti kasnije. Izvrsno sredstvo protiv zaboravljanja je ponavljati gradivo u određenim vremenskim razmacima drugi, osmi i trideseti dan.

Znaš li za Jostscheov zakon? Taj zakon kaže da je postotak zapamćenog gradiva:

  • oko 40 posto pri ponavljanju 24 puta tokom jednog dana,
  • oko 50 posto pri ponavljanju 12 puta tokom dva dana,
  • oko 60 posto pri ponavljanju osam puta tokom tri dana,
  • oko 70 posto pri ponavljanju šest puta tokom četiri dana,
  • oko 80 posto pri ponavljanju četiri puta tokom šest dana,
  • oko 90 posto pri ponavljanju dva puta tokom dvanaest dana.

Zato sljedeći put kada budete učili novo gradivo i kada se budete spremali za maratonsko iščitavanje skripti, sjetite se svih ovih pravila i pokušajte ih primijeniti.

(STUDOMAT.ba)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.