“Lovci na glave” novo je zanimanje u BiH: Ko su i kako djeluju?

Headhunters ili poznatije kao lovci na glave relativno je novo zanimanje u Bosni i Hercegovini, a riječ je o posebnim HR agencijama koje su u potražnji za kvalitetnim kadrovima specijaliziranim za određene pozicije, najčešće menadžerske, ali i nekim stručnim i specifičnim pozicijama.

20.12.2014.
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

“Headhunters” ili poznatije kao lovci na glave relativno je novo zanimanje u Bosni i Hercegovini, a riječ je o posebnim HR agencijama koje su u potražnji za kvalitetnim kadrovima specijaliziranim za određene pozicije, najčešće menadžerske, ali i nekim stručnim i specifičnim pozicijama.

Kako je za Poslovni portal ekapija.ba izjavila social media and marketing manager na portalu Posao.ba Edina Šehović, headhunting je oblik selekcije i zapošljavanja gdje regruter pronalazi kontakt podatke određenog kandidata koji ima neke posebne vještine, te ga na vrlo diskretan i personaliziran način kontaktira kako bi ga uvjerio da sudjeluje u procesu zapošljavanja.

– Headhunting ne znači da vas regruter poziva kako bi vam direktno dao ponudu za posao. Njegov kontakt samo je pokušaj da motiviše kandidata da sudjeluje u procesu regrutacije. Moguće da se regruteru svidjela biografija kandidata ali je ipak potrebno da taj kandidat prođe kroz proces testiranja, rekla je Šehović.

Vlasnik i direktor Agencije Spektar iz Banja Luke Miroslav Vukajlović kazao je da headhunting poprilično odomaćen i prihvaćen metod u razvijenim ekonomijama svijeta kada kompanije traže najbolje kandidate na tržištu za popunu upražnjenih radnih mjesta.

– Naša iskustva u Agenciji Spektar pokazuju da mnogi zaposleni koji tragaju za novim poslovnim izazovima, sa strahom razmišljaju o načinu kako to da ostvare. Najčešće iz razloga da tražeći drugi posao ne izgube i trenutni. Agencije koje se bave posredovanjem pri zapošljavanju ili headhuntingom će vas možda iznenada nazvati i ponuditi vam da razmislite o mogućem poslovnom izazovu, gdje je u ovakvim slučajevima povjerljivost zagarantovana, pojasnio je Vukajlović.

Naveo je da je u današnjem vremenu u BiH veoma teško doći do dobrog stručnjaka.

– Ponuda na tržištu dobrih stručnjaka i menadžera poprilično je loša. Prvi razlog leži u lošoj ekonomiji. Ljudi u ovakvim okruženjima teško se mogu razvijati i sticati moderne poslovne vještine i kompetencije. Drugi bitan razlog loše ponude dobrih stručnjaka je i naš cjelokupni obrazovni sistem koji u ovom trenutku nije prilagođen tržišnim potrebama, upravljan i vođen lošom strukturom nastavno-naučnog kadra, precizirao je Vukajlović.

Direktorica firme Profil Management Consult iz Sarajeva Biljana Kokeza izjavila je da nezaposlenost nije vezana za pronalaženje izvrsnih stručnjaka.

– Pronalaženje dobrog kadra izuzetno je kompleksan posao i da, teško je naći dobrog radnika, a ne samo menadžera tj. stručnjaka. Moguće je ‘kupiti’ kvalitetnog radnika/menadžera uz pomoć agencija koje posreduju u traženju. Klijenti odnosno kompanije plate uslugu kojom dobiju kandidate koji su prošli strogu proceduru procjene sposobnosti, iskustva, provjeru preporuka, obrazovanja, psihometrijske upitnike i slično. Izvještaji o najboljim kandidatima dostavljaju se klijentu za odluku i dalju proceduru izbora, objasnila je Kokeza.

Šehović je navela da kompanije uštede na dragocjenom vremenu i resursima koje ulože na administriranje, ponekad i po nekoliko stotina pristiglih prijava na samo jedno oglašeno radno mjesto.

– Taj broj prijava znatno se multiplicira u situacijama kada kompanije oglašavanju po pet, deset ili čak nekoliko desetina pozicija, rekla je Šehović, te dodala da se kompanije u vrijeme velike konkurentnosti susreću sa problemom velike fluktuacije kadrova, gdje je njihov primarni problem pronalazak i privlačenje kvalitetnih kadrova.

– Drugi problem je odlazak tih kadrova u konkurentske kompanije, radi boljih radnih uslova, plaćenih treninga i certifikacija, bolje radne klime među uposlenicima, bolje plaćene pozicije itd. Međutim, sve je aktuelniji odgovor na ovaj problem izgradnja brenda poslodavca (employer branding), rekla je Šehović.

Podcrtala je da jačanjem same vrijednosti brenda kompanije, njene dopadljivosti među širom javnošću temeljene na stvarnim beneficijama koje njeni uposlenici uživaju, dolazi do toga da kvalitetni kadrovi sami prilaze takvim kompanijama i mnogo duže se zadržavaju na takvom radnom mjestu.

Vukajlović je spomenuo da klijent sarađujući sa headhunting agencijom dobija usluge izbora najboljih kandidata na tržištu, brzu i kvalitetnu uslugu, čak i jeftiniju nego da sami pokušavaju.

Kokeza je navela da je prednost angažovanja headhunting agencija u tome što je takva potražnja potpuno neovisna i oslobođena pritisaka.

– Fokus je samo na kvalitetu kandidata, za klijenta se obavlja filter desetina, nekad i stotina kandidata na stručan način. Vrlo su rijetke kompanije koje imaju stručni kapacitet traženja ili obrade kandidata i tu je agencijska usluga vrlo koristan alat, kazala je Kokeza.

(K.S./eKapija.ba)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.