Vlasnik knjižare “Morioko Šoten”, otvorene prošlog maja u tokijskom luksuznom kvartu Ginza, odlučio se na taj smjeli korak: da u ponudu stavi samo po jedan naslov sedmično. Vlasnik ove neobične prodavnice, Jošijuki Morioka, naime, smatra da je to najbolji način predstavljanja svake pojedinačne knjige, prenosi mreza-mira.net.
Morioka je prethodno deset godina vodio drugu knjižaru, u kojoj je u stalnoj ponudi imao oko 200 knjiga.
– Imao sam običaj da organizujem nekoliko promocija godišnje na koje je dolazilo puno ljudi uglavnom zainteresovanih samo za tu jednu knjigu. Tako sam došao na ideju o knjižari koja bi prodavala samo po jedan naslov sedmično, kazao je on.
Osim što ima restriktivnu ponudu, knjižara tokom te jedne sedmice organizuje i izložbu prilagođenu sadržaju određene knjige: tako, ukoliko je knjiga o cvijeću, promociju i prodaju knjige pratiće izložba cvijeća.
– Ovo je pokušaj da se dvodimenzionalna knjiga pretvori u trodimenzionalno iskustvo, objasnio je tokijski knjižar.
– Čini se da je koncept knjižare naišao na opšte simpatije. Dolaze nam gosti sa svih strana svijeta, pohvalio se Morioka koji je dosad na taj način prodao 2.100 knjiga.
– Premda se danas tržište knjiga suočava sa porastom popularnosti elektronske knjige i onlajn servisa, knjiga i dalje ostaje fizički predmet posebne privlačnosti kome će mnogi i u budućnosti ostati vjerni, zaključuje Morioka.
(STUDOMAT.ba)